Friday, January 20, 2012

Isu tudung adalah subjektif..

Assalamualaikum...

Memandangkan arini Jumaat...
so entry kali nie.. kite terapkan nilai2 keIslaman skit.. hihihi..

Sebenarnya.. ini adalah utk panduan dan pengajaran diri aku sendiri..
tapi org cakap 'sharing is caring' kan?..
so x salah rasanyer aku nk share pada semua org..

Isu ni pasal bertudung sebenarnya..
seriusly to say.. aku bkn seorang yang alim..
tetapi aku cuba utk belajar dan belajar perbaiki kelemahan yg ada..
dak gitu?..

Cuma aku peratikan..
org skrg suka sgt melihat keburukan org lain..
walhal diri dia sendiri belum tentu sempurna..
eh.. mmg x akan sempurna kan???..
tiada manusia yg sempurna..
like me said.. kita kena sentiasa belajar tanpa henti..
belajar perbaiki kelemahan diri..
selagi bernafas di bumi Allah.. insya-Allah..

So isu bertudung ni sgt subjektif..
x perlu lah dipertikaikan..
at least bertudung walaupon tidak sempurna..




yang buruk datangnya dari saya sendiri..
yang baik sudah tentu datangnya dari Allah..

wallahualam

4 comments:

~K Ham~ said...

kak ham setuju with ur statement....perbaiki kelemahan pada diri sendiri adalah lebih baik dari menilai keburukan orang lain...

we are not perfect...

::Azura Rahman:: said...

K.Ham :

Betol kak.. baik kite muhasabah diri kita.. tapi kita ni manusia kan kak.. kadang kala terlupe and sedap sgt mengata org.. hihihi.. moga ada kawan2 yg tegur dgn cara baik.. huhuhu..

mamawana said...

Bertudung tak kira fesyen apa pun tak wajib, tapi menutup aurat yg sempurna mengikut syariat Islam itu yg wajib. Kelemahan ada pd diri setiap org. Sama2 lah kita berusaha utk memperbaiki diri sendiri yg serba kekurangan. Andai ada yg menegur kelemahan kita anggaplah secara positif utk kebaikan sendiri.

::Azura Rahman:: said...

mamawana :

Betol tu.. Sbb tu ustaz tu cakap.. yg penting memakai tudung.. sekurang2nya ada peningkatan dari tidak bertudung kepada bertudung.. dan yang dah bertudung, kita cuba utk improve supaya bertudung mengikut syariat Islam yang betol.. insya-Allah..

Kongsi Resepi

Share It

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...