Thursday, January 26, 2012

Kerabu Epal Hijau

Assalamualaikum..

Kerabu mmg fav aku..
tak kira la kerabu ape pon..
kerabu tomato sekalipon mmg aku gemar..

Now nk buat ala-ala kerabu mangga dh x susah..
guna aje epal hijau.. sebijik rasa mcm mangga..
mangga pon ada jenis2 yg sedap dibuat kerabu kan..
tapi epal hijau ni pada tekak aku.. mmg terbaik lah kalau nk buat kerabu..
lgpon senang bangat nk disediakan..

Pada aku nk memasak ni ikut kreativiti masing2..
tak perlu ikutkan sgt resepi..
kalau pada tekak kite dh sedap.. ok la tu..
tol dak?..

Memandangkan stok epal hijau masih ada kt dlm peti sejuk tu..
aku pon buat lah kerabu..
just a simple kerabu..

Sagat epal hijau..
Hiris halus bawang merah..
Hiris halus cili merah dan cili padi..
perah limau nipis..
taburkan ikan bilis goreng..
Siap!!!

Tapi epal hijau yg ni berair sgt..
Mak cakap maybe sbb dh lama dok dlm peti sejuk..
sbb aritu buat chrunchy lagi..
this time lembik and berair..
mmg dh lama pon terperuk epal tu dlm peti sejuk..
huhuhu..
So saper2 nk cuba tu.. buat guna epal hijau fresh erk..
lg rangup dan sedap tau..





And.. masak kerisi kicap juga...

2 comments:

~izan~ said...

wah..feveret ni..izan pun suka kak..letak bunga kantan bagai kdg2 kalau ada ekeke.tp dua kali je la penah buat,pastu apple takde dah jual kat malaysia haha *alasan

::Azura Rahman:: said...

epal x jual kt Mesia?... hahahaha...sabo je la alasan ko dik..

Kongsi Resepi

Share It

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...