Thursday, January 6, 2011

Menu yang bisa menambah selera makan ku..

Salam 1 Malaysia..
Satuuuuuuuuuuuuu.... Malaysia...
Satuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.... Malaysia..
(sila semangat waja okay)..

Ape hal nyer tetiba aku jadik semangat..
sbb aku nk upload menu yg boleh bagi aku kusss semangat..
muahahaha..

My peberet mmg DAGING..
masak laa ape pon..
daging mmg pada ku plg sedap..

So kali ni request dari en suami..
nk soh aku masak Kari Daging..
aku dgn senang hati setuju 100% cadangan itew...

Tapi..
aku tidak menggunakan santan..
aku menggantikan dgn susu cair..
(sebenarnyer malas nk parut and perah kelapa)

Seriously.. susu cair x menjejaskan rasa kari nie..
malahan lg sedap tau..
and aku skrg dh berkenan dgn rempah kari yang nie..

'

'

'

ni utk kari udang and ikan.. tp aku bantai je utk daging atau ayam..

Rempah kari nie lg kaw.. and wangi..
selama ni pakai Adabi..
tp since dh cuba Baba's ni..
jatuh cinta pulak..
ekekeke..

Ok byk cakap pon x guna..
jom layan gambo ye..

ni ke semua menu yg aku masak..

Kari Daging (susu cair version)

yg ni mmg peberet aku and family.. cicah dgn sambal kicap cili api.. lupe pulak nk snap gambo..

yg ni.. penyedap selera makan.. walaupon berapi tp bisa membuatkan semua org nk tambah nasik.. ekeke..

ni wat sejukkan tekak je.. asal pedas je.. ngap timun nie.. lega skit..

3 comments:

mr. mama said...

mmm...sedap menu ala2 kampung nie, tambahan pulak ada ulam2 peh....
kita sama2 add link n follow yee....

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

Kussssssssssss semangat.... mcm ni sy pun brtambah2 nasi.. geram tengok kulit limau dlm smbl blcan tu

Unknown said...

syedaynye kari daging ko, aku dh lama x masak kari daging..erm, dpt idea utk masak esok lunch!

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...