Wednesday, January 19, 2011

WWF

Korang tau ape itu WWF???..
saper tau angkat keyboard.. ekeke..

BUKAN ini ye.. ekeke..

"

"

"
"



Bukan jugak yang nie ye.. ekeke

 "

"



WWF yg aku maksudkan ialah...
"

"

"

Comel kan..
WWF ialah WORLD WILELIFE FUND (for Nature)



Tadi lepas breakfast aku terserempak dgn dua org wakil dari WWF nie..
diorg mntk kebenaran utk wat servey..
aku pon setuju je laa sbb x reti nk menolak.. huhu..

Kata dia nk wat servey..
so aku ingat just say YES or NO..
and bg opinion je kan..

Dia pon start...
penah dengar WWF..
dari mana tahu pasal WWF..
bla bla bla... bla...
Ok lastly.. 
"kami ingin membuat donation utk WWF.."
"sy yakin puan pasti nk join sbb ape yg puan lakukan ini..
adalah utk kebaikan family puan jugak kan"
"puan sayangkan family puan kan?"
aku jawab "of course"..
"so puan boleh sertai kami dengan mengisi form ini.
duit akan dipotong secara automatik dari bank puan.."

Oh noooo.. ada melibatkan duit laa pulak..
mmg tidak besar mana donation yg dia mntk..
but ia adalah bulanan..
aku pon menjawab dengan nada yg sgt baik..

"U oll yakin ke dgn membuat kempen montyly donation..
kempen ini akan berjaya? "
" Mcm saya yang berpendapatan rendah, mmg berat nk buat donation begini.."
"but.. walaupon sy tidak join donation nie, sy tetap ada kesedaran pada haiwan dan alam sekitar "..
"en yakin ke org yg masuk kempen donation ni mempunyai kesedaran pada haiwan dan alam sekitar???.."
"sy sokong dan gembira dgn tindakan yg en dan wwf buat.. bukan sy membantah.."
"cuma bile melibatkan wang ringgit.. agak berat bagi saya dan org2 yg berpendapatan rendah"
"ape yg lebih penting ialah semua org perlu ada kesedaran pasal haiwan dan alam sekitar"..
"sama2 kerjasama.. baru semua ni berjaya"
"sy pon sayangkan haiwan.. menangis sy kalu tgk haiwan kena bunuh dan didera"..

"
"
"
Senyap budak tu..
hahaha..
Dia jawab "betol cakap puan"..

"Mcm ni lah.. sy cadangkan en mntk kebenaran daripada pengarah HR..
then en boleh berkempen pada org lain yg mungkin mampu utk join kempen donation nie.."
"Sy yakin pasti ada yg akan join"..

So.. merata2 la si mamat ni bersama geng2 WWF nyer berkempen..
kebetulan aku terserempak dgn dia masa diorg nk balik..

"Puan.. tima kasih byk2.. ramai yg join" -sambil tersenyum da thumb up..

"ye sama.. gud luck ye".. aku jawab..

Tamatlah kisah WWF..
moral of the story..
utk ape2 kempen kesedaran.. tidak perlu lah melibatkan wang ringgit..
tanpa wang ringgit pon boleh memberi kesedaran ape..

Mcm skrg nie..
kempen TANPA BEG PLASTIK..
aku pelik sgt..
kenapa la dijual beg plastik dgn harga 20sen..
patutnyer langsung x jual..
pepandai laa org nk carik beg
dh tau Sabtu kan xde beg plastik
kalu dh dijual beg plastik.. x tercapai la matlamat hari tanpa beg plastik..
huhu..

Sama jugak cam kes SPEED TRAP
dok nyorok celah2 hutan.. celah2 jejantas..
mana aci..
semua org pecut laju semacam je laa
ape motifnyer..
nk kutip duit lebih???..
cuba dok betol2 tepi jalan..
confirm org bawak slow..
ermmm..

Byk pulak membebel arini..
oklah.. nk mandi..
ekeke..
chow..



No comments:

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...