Saturday, December 4, 2010

~Ikan siakap dan tom yam

Ini menu semlm..
baru arini ada mood nk upload..

Biler tgk kes2 menCIPLAK nie kan..
terdetik kt hati aku..
aku pon x berapa reti masak..
pulak tu.. snap gambo punyer la x lawa..
tp ada hati jugak nk publish kt blog kan..
huhu..


Tapi sekurang2nya aku x curi karya org lain..
resepi tu mmg laa dh tentu aku copy..
but dari segi gambo..
mmg aku guna sendiri punye..
biar pon gambo aku tu blur.. tonggeng terbalik..
ye laa.. guna digital kamera biasa je..
x mampu nk beli DSLR..
so aku bangga dgn ape jua rupe masakan aku..
Ada aku kesah org nk cakap gambo2 masakan aku semua x lawo..
hahaha..

Ok.. ni nk share
gambo ikan siakap aku yg posing terbalik..
hahaha..
Aku salut ikan dgn tepung ubi...
then goreng garing..
aku tambah pulak telor mata goreng,kentang goreng dgn bawang besar..
pehtu buat je laa sos dia.. curah..
makan panas2 mmg menyelerakan..

Ni pulak tom yam putih..
guna perencah adabi tu je..
kan aku dh cakap..
aku bkn reti sgt memasak nie..
guna yg instant je..
huhu..


3 comments:

aidah said...

Salam Zura,
betul tu, tak kisah lah gambar cantik ke tak, pinggan mangkuk glamer ke tak janji kita tak ciplak orang punya kan, kan, kan, hehehehe. Akak pun tak kisah, kadang tu buat kek herot berot pun ada gak hati nak publish kat blog, wakakaka

hana said...

gli ati bc komen kak aidah.. hihihi... zura! sesungguhnyer aku sayang ko... mai la uluq2 sket apa ko msk tuh! penat aku tenggek kat tingkap ni ha zura oiii kekeke

::Azura Rahman:: said...

kak aidah - hahaha.. biar la kek herot berot pon kan.. yg penting.. kita ada usaha nk cuba resepi2 dari sifu2 kite nie..

pssst.. mananyer kek tiramisu akak nk tunjuk kt zura?.. ekeke..

hana - ko bab gelak mmg no 1.. kang koyak mulut tu br tau.. muahahaha..

lorr.. dari kul berapa ko bertenggek kt tingkap umah aku.. x nmpk pong.. ko silap tingkap kot.. tu umah jiran aku.. makcik Kiah.. ekekeke.. tomyam tinggal kuah.. ikan tinggal tulang.. nak???...

Kongsi Resepi

There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...