Monday, December 6, 2010

Ada jugak yg x puas hati pasal entry CIPLAK..

Alahai..
dh jadik cam kes Kak Ina KL pulak..
ada yg comment x puas hati pasal entry CIPLAK..

ini aku copy paste kan comment minah/mamat yg nama FUFU..
maaf x tau jantina.. tp rasanyer kalu emosi2 camni pompuan.. ekeke..

fufu said...

udah-udah le tu marahkan psl resipin gmbr kena compile kt blog orang. to be fair, dia ada juga kredit pd blog asal (tak curi tu namanye). cuma kalau nk kasi fair lagi, mungkin lg bagus bg link ke blog asal dan memuliakan lg si pemunya resipi dan gmbr.

napa la nk mrh sgt, sbb orang tak ramai pegi blog awak ye? tujuan asal disiarkan resipi kalian di blog pon mmg untuk org ramai baca, kan? bkn kira dah tercapai maksud ke? anggap jelah berkongsi-kongsi ilmu. amal jariah tu :)

OK now bg aku reply erk..

Assalamualaikum Fufu..(kalau org Islam lah)..

1st nk tnye kenapa x log in?.. kenapa? takut?..

2nd.. Ada ke entry saya ni berbau MARAH?.. cuba baca semula..
3-4 kali pon x pe.. pahamkan.. hayati..
dan tgk balik NOTE sy tulis.. sy sendiri pesan..
elok nasihat cara baik bkn dgn melemparkan kata2 kesat..

Salah lg ke ayat saya tu?
atau awak sendiri yg x reti baca dgn perasaan yg tenang?..
entah2 awak yg emo kot.. huhu.. kesian..!

Pasal siarkan resepi tu..
mmg laa utk org ramai baca dan mencuba..
tp bukan utk copy sekali dgn gambar..
penah tak baca pasal hakmilik cipta terpelihara..
and kalu awak sendiri perasan
ada sesetgh blogger dh tulis terang2an..
dilarang copy paste gambar2 dr blog diorg..
x reti baca lagik???
kesian sekali lagik...!


ni contoh dari Kak Nor :-
Dipersilakan utk mencuba dan meng 'kopipes' mana2 resipi dan sekiranya anda ada blog sendiri diharap dpt diletakkan link SecubitGaram ni pd resipi tersebut.

Gambar2 di sini adalah milik peribadi tuan empunya blog, sila minta keizinan sebelum mengambil mana2 gambar. Sebarang gambar yg diambil tanpa kebenaran adalah sama spt menciplak atau mencuri..



ni dari Hana :-
Sekadar mengisi masa lapang dengan berkongsi resepi dan memaparkan pengalaman suka duka famili di perantauan.

Semua GAMBAR adalah HAK CIPTA TERPELIHARA! Sila minta izin terlebih dahulu jika ingin mengambil atau menggunakan gambar2 yang ada dalam laman web ini.


Sebarang pertanyaan atau pandangan, sila hantarkan email ke ina.shamsina@gmail.com
Sekian terima kasih.


So Fufu dh paham tak?
Saya x suka sebenarnye nk bengang2 dgn org..
tp ini laa kali pertama..
org masuk blog sy dan comment menyakitkan hati sy..
bukan sy x terima teguran..
tp pada sy ayat Fufu tu x kena cara..

Pasal org x ramai masuk blog sy tu?..
sy x penah pon dok canang satu dunia soh org masuk blog saya..
sy x kisah saper2 pon nk masuk or x nak masuk..
ada sy kesah..

Asben aku siap cakap..
Ntah2 dia cakap gitu sbb b4 this pon dia CIPLAK gambo blogger lain..
hahahaha..
ye x ye jugak..
maybe..
Wallahualam..

Pepehal pon Fufu..
tima kasih sudi tinggalkan comment..
tp lg elok kalu Fufu letakkan link..
link ke email ke.. link ke blog ke..
at least sy tau Fufu bercakap benar..
sbb org cakap berani kerana benar..
takut kerana salah..

Adios.. ^_^

4 comments:

K.Nor said...

sabar ya zura, dia mmg tak puas hati tu.. dia gi banyak n3 yg akak letak list tu.. semua dia kopipes ayat yg sama tu.. biar dia la.. biar dia terjun dgn labunya ok... be cool :)

aini said...

wah! sabar2..hm biasalah tu....mungkin nk tegur tp xkena cara..ape2 tah fufu ni..nama cam comel..ajar tegur plak kureng comey..haih..kalo sy pon trasa juge:(

fufu said...

saya dah datang~ wah, siap ada entry ttg saya. terima kasih atas perhatian, saya suka!! :)

i have to confess, i like trolling :))
especially bila ltk link banyak-banyak berkempen beriya-iya. komen-komen pulak boleh tahan lebih laser ditujukan kpd tertuduh, dari soalan yang saya aju. (tp komen mcm tu tak kena tegur pula, mungkin sbb sokong kempen :P)

tapi saya tanya dengan tona mendatar. bkn dengan penuh emosi meruap.saya tahu yang dalam dunia blogging ni, number of visits to your blog is (somewhat) everything.maaflah soalan straight to the point saya mengguris jiwa dan raga awak. :)

saya wanita btw. saya tak log in sbb saya tak ada google acc,icon-icon kt bwh tu, mahupun blog sendiri. mujur saya ltk nama, tak ltk anonymous. jadi, komen saya ikhlas.

ala, pasal kita pun awak ngadu husband ke.tapi wak, kita tak minat lah benda-benda mcm ni. nk tiru pon tak kuasa. saya cuma suka-suka jalan-jalan masuk blog orang saja. ada benda yang saya rs nk tegur, saya tegur. benda yang elok, saya puji.

saya harap saya dah ckp comey habis sebanding dengan nama comey saya :) :P

selamat maju jaya mengembangkan lagi blog msk/mkn awak tanpa kena curi gambar dan resipi :)

Anonymous said...

http://www.mfg.com/usa/tramadolonline/#20564 tramadol extended release high - tramadol withdrawal methadone

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...