Wednesday, December 8, 2010

Baby Siew Pak Choi..


Siew Pak Choi..
mmg kegemaran kami sekeluarga..
tp menunyer sama jew..
x reti nk masak ape lagik.. ekeke..
aku akan masak sos tiram jew..
tu pon dh menyelerakan..

Kalu kt sesetgh restoran atau kedai makan..
diorg x potong tangkai ujung tu kan..
tp aku ttp potong sbb risau ada makhluk asing dok menginap kt celah2 batang tu..
huhu..
selai selai aku basuh and gosok..
nk masak nie kena jugak jaga kebersihan.. utk kesihatan jugak kan..
sbb tu kadang2 makan kt luar ni ada je kena sakit perut..
dh byk2 masak tu bknnyer diorg larat nk basuh sayur2 tu semua..

So malam ni layan la Siew Pak Choi Goreng Sos Tiram..
 

Bahan2:-
Baby Siew Pak Choi - basuh bersih2
1/2 biji Bawang Besar - hiris
3 ulas Bawang Putih - ketuk
1 biji Cili Merah - hiris
Sedikit Sos Tiram
1/2 kiub Pati Ayam 
Air secukupnya

Cara:-
Tumis bawang besar dan bawang putih hingga garing. 
Masukkan sos tiram dan kiub pati ayam. Kacau rata. 
Masukkan air secukupnya. 
Akhir sekali masukkan Siew Pak Choi dan cili merah. 
Kacau sebentar. Jgn terlalu lama.. nnti sayur lembik sgt.
Siap dihidangkan.

Selamat Menjamu Selera~

4 comments:

JaJa'Z said...

sayur ni la yang we all tanam hari tu..cuma skang ni bz dengan zucchini dengan radish plak..hehheh

psstttt..lawa water mark..hehhehe

::Azura Rahman:: said...

jaja - kalu byk pak choi tu pass2 la kt sini.. ekeke..

watermark?.. hahaha.. try and error.. x kreatip langsung kan.. huhu..

JaJa'Z said...

mana ada pak choy dah..skang musim sayur antarabangsa plak..hehehhe..lawa la watermark..buat kat jaja...

aidah said...

Salam Zura,
dulu2 akak tak tau nama sayur ni amende. Selalunya akak celur dulu sayur tu kemudian tumis bwg putih ngan sos tiram je pas tu curah je atas sayur tu.

Kongsi Resepi

There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...