Sunday, April 15, 2012

Kepah Rebus...

Assalamualaikum..

Jam 2.30pg baru nk buat entry..
time2 gini baru ada sedikit kerajinan..

Ni menu lunch kami tadi (semlm ler..)
aku ada beli kepah..
dok memikir nk masak ape ler dgn kepah nie..
ada yg suggest masak lemak cili api..
ermmm.. macam dh biasa sgt..
pehtu.. ada jgk yg suggest goreng bercili..
menarik tu..
tapi... sudahnyer..
aku rebus je weh.. hihihi..
aku ketuk serai lebih skit..
boh bawang putih dan hirisan bawang besar..
ketuk cili api..
boh daun kunyit.. siap!...

Abah siap hirup kuah.. hihihi..
mmg manis..
wangi je bau daun kunyit tu..
kat umah ni ada tanam pokok kunyit
so x de masalah nk guna byk mana pon.. =)
serai pon sama..
tp serai tu dh kena tanam lain..
dh lama.. akar dia dh timbul..
serai dh xberapa nk berisi..

Selain kepah nie..
aku just goreng sayur campur, goreng ikan..
pehtu wat telur dadar..
dah.. alhamdulillah..




 
 Sekian!...

4 comments:

Mas said...

cantik segar kepah tu kak....
sedapnya tengokkk...

tun_telani said...

wah! tun x pernah masak kepah. pernah mkn sekali masa gi KK, sedap rupa2nya kepah ni. b4 this tun x makan sbb tun x suka rasa kerang, ingatkan rasa dia sama mcm kerang. hihi.

::Azura Rahman:: said...

mas : tp kepah ni tocik2 mas.. x puas makan.. hihihi..

::Azura Rahman:: said...

tun : kepah mmg lg sedap dari kerang.. tapi fav akak tetap kupang.. hihihi.. lg power dr segala seafood yg lain..

Kongsi Resepi

Share It

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...