Monday, April 30, 2012

Nenas Masak Lemak Cili Api dengan Tulang Ikan Talang... pjgnyer tajuk..

Assalamualaikum...

Semputtttttttttt... fuh fuh fuh..

Ok.. ini pula menu dinner kami sekeluarga..
tp dinner hari ape.. aku mmg x ingat.. adeyh.. ape nk jadik ler.. 

Abah ada belikan nenas..
dia juga ada belikan tulang ikan talang..
sbg anak.. kena la pandai ape yg tersirat dan tersurat kan..
hihihi..
abah tak pernah cakap..
"zura, tlg masak bla bla bla. Abah nk makan"..
no no no..
Abah suka main teka teki.. hihihi..
dia beli siap2 bahan..
biler aku tgk mende tu semua complete..
ape lg.. masak ler...
mmg Abah nk makan sgt.. huhuhu..

Suka tgk mak abah berselera makan..
bangga jadik anak yg blh masakkan utk mereka..
semoga sedikit sebanyak aku dpt membalas jasa mereka..
mereka lg lama jaga aku..
susah senang.. kite sbg anak x pernah tau..
ape yg mereka pernah lalui..
xpecially zaman2 dulu.. serba serbi kekurangan..
Insya-Allah.. setakat mn yg aku mampu..
aku akan lakukan yg terbaik utk mereka..
Love both of u.. Mak.. Abah.. ♥

Ok .. sedih la pulak kan..
sob*sob*sob :'(

Dah.. sambung citer menu kami..
so ini lah menu nyer..
abah mmg suka masak lemak cili api..
yg ni lg dia suka..
nenas dgn tulang ikan talang..
bkn abah je.. kami sekeluarga mmg sukalah..
hihihi..


 Lauk lain yg aku masak..
ikan goreng bersambal.. baru kena nk lawan masak lemak kan..
jemput makan semuaaaa..
eh eh.. dh habis ler..
dh jadik baja weh.. hua hua hua..

3 comments:

ogyep yummy mellow said...

masak lemak nenas ikan talang.... lama tak makan tu.... sedapanya.... sape2 ada darah timggi, jangan datang dekat ya... takut x leh kawal diri... hehehehe..

tun_telani said...

wallaa.. kak zura.. tu mmg kombinasi yg menyebabkan nasi x cukup satu periuk tu.. hehe

Shahriah Abdullah Novelis said...

Salam.. sangat S.E.D.A.P!!!!

Kongsi Resepi

Share It

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...