Monday, April 16, 2012

Blended Orange Cake ~again

Assalamualaikum...

Kek ni rasanyer kali ke-3 aku buat..
aku buat pon last minute..
petang ahad tu terasa nk makan kek..
tgk dlm peti sejuk ada oren beli kt carrefour..
ape lg..
blendddddddddd je laaa..
sekejap sgt nk buat kek nie..
nk tunggu masak je lama skit..
hasil dia mmg x pernah mengecewakan..

 
 
tapi ramai yg cakap manis..
so awal2 lg aku dh reduce sukatan gula..
this time aku guna 3/4 cawan je gula..
sedang2 elok je rasanyer..
kalau org biasa manis akan cakap tawar lah..
tp aku suka cenggini..
manis sgt nnti terasa lekat je kat tekak..
ikut citarasa masing2 la kan.. =)




Ok x nk cakap byk.. layan kan la erk..
bye..

 

9 comments:

Amie said...

Assalamualaikum Azura,
gebunya Blended Orange Cake tu...
salam kenal, follow sini ye

tun_telani said...

morning kak zura! ^^ tun pernah buat sekali je, gebu... tp pahit! kui kui.. masa tu tun blend semua kulit tu. nx time kalau buat nk sagat kulit dia, buang yg putih tu.

::Azura Rahman:: said...

Amie : W'salam... tq follow.. nnti sy follow balik ye.. =)

::Azura Rahman:: said...

Tun : Kzura mmg blend semua sekali.. cuma akak buang urat putih yg tgh2 buah oren tu je.. alhamdulillah 3x buat.. xde plak rasa pahit.. :D

hazila said...

Salam,
Rasanya saya paling ketinggalan. Belum pernah mencuba resepi kek ni.

Ayu said...

Assalam zura,
baru ni dapat singgah ke sini..the past days..memang tak dapat balas kunjungan..terimaksih zura..for support during my predicament kemarin tu ya..really appreciate it so much..terharu akak tau..

::Azura Rahman:: said...

Hazila : Oh xde lh ketinggaan pon.. Blh dicuba nnti ye.. :)

::Azura Rahman:: said...

Kak ayu : zura suka blog kak ayu... Hihihi..xde kak ayu windu arrr..

Ibu Lala said...

Nak resepi boleh tak??

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...