Friday, April 13, 2012

Sardine Puff ~ Kawan Paratha

Assalamualaikum..

"Diri kita ni ada jasad dan ada roh. 
Jasad kita kalau lapar, kita akan rasa. 
Kalau perut lapar, tetapi kita tidak rasa, 
ertinya perut kita bermasalah. 
Tau-tau perut kembung dan masuk angin. 
Demikian juga kalau roh kita lapar, tetapi kita tidak rasa, ertinya roh kita bermasalah. 
Tau-tau kita sudah jauh dari Allah SWT. 
Oleh itu, roh kita perlu dijamu sentiasa, 
dan makanan roh itu ialah zikrullah...."
 
Salam hari Jumaat yang mulia..
hari ni kita mulakan dgn tazkirah ringkas..
sedih kan.. biler kite tak sedar..
yg kita semakin hari semakin jauh dari Allah..
astaghafirullah.. :'(


Semoga kita sama2 berzikrullah..
jadikan amalan..
tidak kira masa dan tempat..
moga2 Allah merahmati kita..
Amin.. 

Ok.. jom cerita pasal sardine puff pulak..
aku mmg suka buat..
sebab...... SENANG... hihihi..
resepi senang2 ni mmg best..
(nmpk sgt pemalas!)

Sebelum ni dh ada entry step by step
di SINI..


Aku masih lagi menggunakan inti sardine..
kalau ada yg suka daging or ayam.. 
itu terpulang pd citarasa masing2..
inti tu pon ikut la cara sendiri..
nk buat mcm inti karipap pon boleh..
 sama je..


Utk inti puff aku nie..
aku just campak2 je..
tumis bawang, cili kisar, sardine,karot dan kentang..
aku ni kalau wat inti..
selain kentang mesti boh karot..
suka sgt karot.. hihihi..
maybe sbb kaler dia kot..
eh.. sedap plak kalau dpt minum carrot susu kan..
hihihi..


Oklah.. layankan sardine puff ku..
kali ni x berapa kemas sgt..
sakit blkg masa tu..
so buat lebih kurang je.. nk cepat!..




 
  
 
 

 *sardine puff ni sedap makan time panas2..
kalau dh sejuk , kulit dia dh lembik.. =)

6 comments:

Kakzakie said...

Moga jasad dan nurani kita tak kelaparan dan sentiasa diberi 'makan' yg terbaik...

Puff menggoda kalbu. Macam nak ngap je kakak tengok:)

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

suami ngan anak2 akak paling suka benda2 gini... tp akak ni pemalas betul nak mengerjakan... lebih suka buat kuih2 manis.. pdhal kalau pagi2 suka cari kuih pedas2... pelikkan.. hehehee...

tun_telani said...

kak zura, tun pun suka guna paratha nih utk ganti puff pastry =)

::Azura Rahman:: said...
This comment has been removed by the author.
::Azura Rahman:: said...

Kak zakie : jgn ngap PC ni kak.. hihihi..

::Azura Rahman:: said...

Kak Madiha : zura suka kedua2nya kak.. manis ke.. pedas ke.. sedap sedap..

Kongsi Resepi

Share It

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...