Saturday, April 28, 2012

Mee Rebus

Assalamualaikum...

Fuhhh... puas menunggu masa yg terluang nk update blog..
sepanjang minggu ni aku sibuk dgn order..
tidak lah byk sgt.. bkn terrer sgt pon..
tp permintaan kawan2.. aku buatkan jgk..
rezeki jgn ditolak kan..
alhamdulillah..

Untuk entry kali ni..
aku nk share Mee Rebus yg aku buat aritu..
ari ape.. aku mmg dh x ingat.. hihihi..




Memang suka sgt makan mee rebus..
tapi as usual mesti guna mee lidi..
Simple je menu nie..
kalau rasa dh muak nk makan nasi..
blh la cuba ye..

MEE REBUS

Bahan
Sebungkus Mee Lidi - rebus dan toskan
1 biji Bawang besar *
3 ulas Bawang Putih *
1 sudu besar Lada Hitam *
*kisar bersama
1 kiub Pati Ayam
Beberapa ketul isi dan tulang ayam
Fish Ball & Fish Cake - potong kecik
Sawi
Karot
Telur
Garam

Cara :
Tumis bahan kisar.
Masukkan isi dan tulang ayam. Kacau sebentar. Masukkan air secukupnya. Biar mendidih. Masukkan kiub pati ayam. Masukkan mee lidi, fish cake, fish ball dan sayur.Pecahkan telur. Siap.


 Mee rebus ni sedap makan dgn sos cili..
itu style aku dgn suami ler...
Makan dgn cili jeruk pon sedap..
terpulang pada citarasa masing2..

Ok .. Selamat Mencuba..

2 comments:

ogyep yummy mellow said...

Mengancam betul... mi sup ke... mi rebus ke.. confused dah ni... selalunya ogyep confuse antara mi jawa & mi rebus...

bee2312 said...

knapa sedap mkn dengan cili sos?

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...