Saturday, April 28, 2012

Kek Selamat Bertunang bukan Kek DURIAN ye..

Assalamualaikum...

Ok entry seterusnyer... tarik nafasss... hembus perlahan2... =P

Ni tempahan kakak suamiku..
dia order pon utk anak sedara dia nk bertunang..

Awal2 lg aku dh plan..
nk deco swirl roses mcm aku pernah buat dulu..
yg kes kek jatuh tu.. huhuhu..

Siang tu beriya2 g kedai bakery.
beli nozzle.. konon nk carik nozzle wilton 1M..
tp ntah kenapa aku confident giler..
beli nozzle open star.. lupe dh kod nozzle tu..

Time nk deco..
aku pon sumbat nozzle tu dlm piping bag..
isi BC two tone..
orange and white (original bc)
sekali masa test pipe...
weh.. x lawa.. bentuk lain
x rupe langsung roses..
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
apa kes!!!!!

Nk guna nozzle lama yg aritu..
sayang plak ke BC yg dlm piping bag tu..
confirm dh bercampur aduk kaler dia..
tidakkkk!


kotak ni aku kakak suami yg hias.. aku boh kek aje.. =)

At last.. ini la hasilnyer..
mmg x puas hati..
tp dh xde masa and xde idea nk buat camner lg..
siap ada org cakap KEK DURIAN...
hahahahaha... spoil betol..


5 comments:

Lady Rina said...

cantik la kek tu..mesti sedap..:)

Shahriah Abdullah Novelis said...

Salam....Dalam tak puashati ni yang datang bertandang ni nak bagi komen.. aje memang tersangatlah berpuashati hehhee.... cantik!!!

ogyep yummy mellow said...

Cantik kalernya... soft & tender...

nanonano said...

Hehehe klakar akak ni, nway sy dh pusing kdai bakery 1kuantan, xde pun nozel wilton 1m tu kak, yg seakan2 ade la, sy hr tu bli no brape ntah, lupe dh kt bakewell, tp aunty tu ckp mmg ramai bli nozel tu utk swirl rose, eh nozel akak buat swirl dlu mane? Nape xgune yg tu? Cun je!

ieda said...

aah lah zura .. kek deyannn ! ... yumx3 ..
ekekek ok ape .. hurmm lepas nie try layie .. ;)

Kongsi Resepi

Share It

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...