Sunday, April 15, 2012

Mek Aaron.. eh silap!.. Macaron lah!

Assalamualaikum...

Korang pernah makan mek aaron nie..
eh silap lg.. hihihi..
marah plak peminat aaron aziz..
bukan2.. ni xde kena mengena dgn AA ye..

 

Aku ni lah pestime nk merasa..
eh ada rasa aritu..
tapi bukan mesia punyer..
adik belikan masa dia bercuti ke Paris..
nk perabihkan sebijik tu.. seksa!..
manis melampau!.. huhuhuhuhu..

Tapi entah kenapa..
tgk macs cikmin.. geram betol nk rasa..
dh lama aim nk order..
tp memandangkan regenyer yg 'boleh tahan'..
dan kemanisan dia tu..
aku pendamkan rasa..

Sampai lah satu masa..
cikmin wat offer..
jatuh RM1.30 jer sebijik..
kebiasaannyer RM1.80-RM2.00 sebijik kalau x silap..
tp dengar2 citer kat KL harganya 
blh cicah RM3.00++ sebijik
yeke????... fuhhhh..

 

so aku amik kesempatan ni utk order..
nk beli byk2.. kang x habis makan..
al-maklum la.. manis kan..
jadiknyer aku pakat2 dgn member..
share..
eh ramai jgk peminat macs ni..
ada 3 org nk share tau..hihihihi..

dan.. tak sia2 lah aku order..
macs cikmin sedap sgt..
jauh beza dgn yg Paris punyer tu..
ha cikmin.. dh blh challenge international punyer macs tau..
hahahahaha...

Kalau korang tnye soalan cepu mas..
" manis tak?.."
korang kena study balik ape itu macaron nie..
mmg bahan utama dia adalah GULA..
so jgn la korang request kat cikmin nk mntk wat tawar..
hihihihihi..

 

Bak kata cikmin..
makan macs dgn air kopi O ..
serius mmg sedap weh..
kopi O buat tawar tp pahit skit..
so dia akan balance kan rasa manis tu..

One more, macs cikmin ni lembut..
rasanyer tak la heavy sgt sampai susah nk telan..
ditambah plak dgn flavour2 yg sedap..
kata cikmin ada 8 flav..

Dark Chocolate
Nutella
Chocomel
Vanilla Rasberry
Salted Caremel
Cheesey Peanut
Coffee
Bluberry

psst cikmin.. sorry deria rasa saya failed..
sy x tau nk bezakan flav.. huhuhuhu..

tapi paling aku suka..
of course.. chocolate.. dark chocolate maybe..
sedap! 

So.. kalau anda nk mencuba rasa sendiri
kesedapan macarons nie..
blh refer blog cikmin kt SINI..


*Makan sehari sebijik je.. hihihihi..

2 comments:

Sheery Dream Cakes said...

Anak2 paling suka mkn nie .. beli jer... X pernah lg buat sndiri... :)

kurus said...

hhuhuhu akk nye ada ??
bilelahhh nak merasa nie ;)

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...