Tuesday, November 30, 2010

Sempurnakah kita?..


Mood arini.. sedih..
sedih kenapa..?
entah..
tetiba sedih..
sedih dgn keadaan sekeliling..
sedih tgk perlakuan org di sekeliling..

Sudah cukup sempurnakah kita?..
sampai boleh berlagak sedemikian.......
oh.. aku harap bukan begitu..
insya-Allah ape yg aku buat ikhlas hendaknyer..

Jangan sibuk nk bercakap2 pasal org lain..
kerana diri kita sendiri belum tentu sempurna..
bersyukur dgn ape yg ada..
aku mengingatkan diri sendiri..
selalu ingatkan.. insya-Allah..

Berdiam diri adalah lebih baik..
byk cakap lain jadiknyer..

Dan aku kini semakin memahami ape yg berlaku..
dan aku belajar dr ape yg terjadik..
aku perlu berdikari..
jgn bergantung kepada org..
terutamanya org2 yg x pernah ikhlas dgn kita..

Benar kata org..
semasa gembira ramainye nk berdamping..
semasa berduka.. siapalah yg sudi..
inikah yg dinamakan IKHLAS

Terima kasih..
kerana membuka mata aku..
skrg baru ku tahu...
yg mana intan.. dan yg mana kaca..

SEMPURNAKAN KITA???...


Manusia tidak ada yg sempurna melainkan ALLAH

1 comment:

AN_ixora said...

manusia memg mudah lupa... itu adalah lumrah hidup . termasuk diri kita ynag kerdil ni.

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...