Wednesday, November 24, 2010

Sup Macaroni Telur

Hai.. hai.. hai..
Dh tido ke semua..
aku br nk upload gambo menu dinner aku dan family mlm nie..

Nothing special pon.. tp ttp menyelerakan.. ^_^


Malam ni aku just masak simple..
malas pon ye.. penat pon ye..
huhu..

Beli ikan siakap dgn office-mate aku tu 2 ekor..
masak sweet sour..
and ada lebih macaroni yg dh direbus..
aku buat sup..
pecahkan telur..

Siap!!!

*gambar ikan siakap x sempat snap..

.

.


SUP MAKARONI TELUR


Bahan:
Makaroni secukupnya - rebus dan tos
Bawang besar , bawang putih dan Halia - hiris
Kulit Kayu Manis, Bunga Cengkih, Bunga Lawang
Telur
Seketul Kiub Pati Ayam
Air dan garam secukupnya

Cara:
Tumis bawang besar, bawang putih dan halia yg telah dihiris hingga garing dan wangi.
Masukkan kulit kayu manis, bunga cengkih dan bunga lawang.
Tumis lagi.
Setelah semua dh garing, masukkan air dan kiub pati ayam.
Biarkan hingga mendidih.
Masukkan telur sebijik demi sebijik.
Masukkan macaroni yg telah direbus dan perasakan dgn garam.
Tutup api. Siap dihidangkan.

No comments:

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...