Saturday, November 20, 2010

~Kari Tulang


Salam Aidiladha..
masih ada lg yg buat korban?..
aku rasa thn ni ramai yg murah rezeki kot..
blh dikatakan ramai yg buat korban..
and ramai betol yg sedekah daging..
alhamdulillah.. thanks to Allah utk limpah kurnia dan rezeki..

Aku pon dh selesai majlis korban kt rumah nie..
sedara mara pon dh semua balik ke rumah masing2..
periuk belanga pon dh siap simpan..
Alhamdulillah.. majlis berjalan lancar..

So.. ape lg nk buat dgn daging and tulang2 tu erk..
menu wajib of course la SUP Tulang/Daging kan..
ekeke..
masuk 2 kali dh aku wat sup..
pening dibuatnyer.. huhu..

And arini aku wat kelainan..
aku cuba wat kari tulang..
sbb aritu ada makan kt umah kakak ipar..
sedap sungguh..
aku sendiri x penah makan kari tulang nie..

And alhamdulillah.. mmg sedap tulang dibuat kari ye..
cubalah saper yg lom cuba..
cara dia sama je cam kite wat kari ayam/daging..
cuma tulang2 tu aku rebus sampai empuk dulu..
then dh siap tumis semua bahan..
baru aku curahkan skit air rebusan tulang tu..
and santan cair..
aku x guna santan pekat..
sbb aku suka kari tu cair2 skit..
x mau pekat2 sgt.. muak..
tp ikut la citarasa masing2 kan..
sendiri punye tekak.. pepandai laa korang adjust camner..
ekeke..



2 comments:

Sari Yusa Ibrahim said...

tulang buat kari, sedap juga nampaknya tu ya... nak sikittttttttttt??

::Azura Rahman:: said...

aah sari.. cubalah.. mmg sedap.. tp mmg byk giler laa kolestrol nyer.. huhu.. x pe sekali sekala.. lepas ni kena balance balik.. makan yg rebus2 jew.. huhu..

Kongsi Resepi

Share It

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...