Monday, April 25, 2011

Nukilan seorang yang bernama 'boss'

Assalamualaikum..
Menerima sms jam 8.44pm..

" Sila buka http://artismadi.blogspot.com utk cerita2 anda"

Dengan hati yg berdebar2..
aku membuka blog beliau...
 

Teringat saya ketika melangkah masuk buat pertamakalinya ke shahputra....cik madi tengok2la apa yg patut...spontan saya menjawab...saya pun bukan pandai sangat...takpe2 cik madi kan orang lama....dengan diam saya tersenyum....

Beliau merupakan sayap kanan saya emasa saya mentadbir program UITM di kolej shahputra yang kini dinaiktaraf sebagai University College of Shahputra atau UCSA. Walaupun dia tidak seakrab rakan2 saya yang lain, namun beliau sering pening kepala atas Bossnya itu. Lalu kalau menyebut kolej ini, terus terlihat kelibat Zura sebagai teraju utama semasa saya berada disana. Bukan itu saja malah kebanyakan kerja dengan pihak tertentu banyak disettlekan oleh beliau, manakala bossnya itu sibuk melayani karenah para2 sahabatnya yang tak putus kering kunjung kepejabatnya seorang demi seorang....sehinggakan sering bossnya itu tidak berada dipejabat atau kepenatan melayan rakan2 kongsigelapnya itu.

Walaubagaimanapun begitu... saya cukup berterimakasih pada zura kerana beliau satu2nya pekerja tekun sebagaimana pembaca berita impian saya suatu ketika lalu...Hjh Wan Chik Daud yang tiap2 hari muncul skrin tv hitam putih bersama Harjet Singh Hullon atau Allahyarham Hashim Embi . Beliau lebih banyak mengetahui peristiwa semasa terkini yang berlaku di UITM dan kolej dari pada bossnya itu...sebab itulah jika inginkan peristiwa terkini...lekas2lah merujuk kepada beliau. Walau pun begitu...kehebatan beliau mengupload peristiwa terkini, komen semasa, menu masakan terkini beliau, melalui facebook memang tidak disangkal lagi....kul 2 atau 3 pagi pun zura masih dipaparan skrin on line dan tetap setia menjawab segala pertanyaan dan kadangkala pertanyaan itu merupakan pertanyaan2 bodoh (ujar beliau) ...seperti...zura.. petrol yg mana bas kolej pakai ?...majun apa yang terkini??...zura, boleh tak juai satay kat kolej..erkkkk dan paling malang......zura...minyak angin apa yang paling best dan sebagainya...keadaan ini sekali skala memperlihatkan beliau sakit kepala, muntah2 dan katanya hyper tension dan saya selalu menjadi mangsanya hingga suatu ketika beliau ingin menikam saya dengan menghunus pisau lipat di ketipkukunya terus keperut saya....Nasib baik... keadaan itu sempat dicoolkan oleh ina sebagai rakan sekerjanya.....timakasehhh inaa yangg coooooolll.

Atas ketekunan, kesabaran dan pengetahuan serta minat yang ada....Semoga tidak mustahil suatu hari nanti beliau merupakan 'orang penting' firma utama 'netsosial' langganan awam di negara ini kelak!...atau lebih baik lagi jika dia menjadi francaiso utama Secret Recipee di suatu cawangan terbaru....Bossss tunggguuuuu....hehe!



 Begitulah nukilan boss ku..
yg akan meninggalkan aku dan kawan..
beliau akan berhijrah ke KL..
utk meneruskan tugas di dalam bidang yg mmg beliau minati..
boss ku ini seorang artis..
bukan artis yg menyanyi tp artis lukisan..
sgt hebat dan terhebat!!!

Sedikit sebanyak aku bangga dapat bekerja utk beliau..
Beliau sgt baik dan sporting..
aku sgt senang dan selesa bekerja dgn beliau..
rasa sgt kehilangannya nnti..
huhuhu..
Aku doakan beliau berjaya dlm bidang yg diceburi..
Jangan lupakan saya boss..

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... T_T

 

3 comments:

Love said...

cute dow!! muke katun ada iras ko! hehehehe. tapi betul pe En. Madi kata.. ko org penting dia. Jarang mengamuk kalau tention ngan keje ke..

Dan En. Madi, walaupun org kata macam-macam,pada saya En. Madi still bos yang baik.. Ye lah kan, mana nak dapat bos yg sempurna... Good luck En. Madi.

p/s:Sempat lagi kalau nak tarik surat letak jawatan tuh! hehehehehehehehehehe

kurus said...
This comment has been removed by the author.
kurus said...

alhamdulillah sekurang2nya keluhan kita , selama ini ada yg menghargai , see dalam diam .. bos sendiri tu .. tu yg kita harapkan ..

sedih bila yg baik dan bagus akan pergi , harap yg mengganti tidak mengecewakan hati zura :))

all the best 4 Shahputra .

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...