Monday, December 12, 2011

Hujan Oh Hujan..

Salam..

Cuaca di Kuantan masih lg hujan..
cuma tidak lah selebat sebelum itu.. yg berterusan dan lebat sgt..

Sejak aku tinggal kt Kuantan..
ini adalah pertama kali rasanyer.. bandar Kuantan dinaiki air..
kalau di kawasan perumahan mmg dh biasa banjir..
kawasan rumah aku sendiri pernah mengalami banjir teruk..
kalau x silap sekitar akhir tahun 2001..
huhuhu..
pengalaman yg tak pernah aku lupakan..

Yang agak melucukan..
Keluarga kawan mak abah dari perumahan Sg Isap..
datang ke rumah kami pd awal pg (subuh)..
kononnyer ingin menumpang kerana rumah mereka telah dinaiki air..
tapi.. rupenyer rumah kami juga dinaiki air..
dan diarahkan berpindah.. 
so keluarga kawan mak abah pon berpindah la sekali lg..
hehehe..


Utk warga Kuantan, kena lebih berhati2 ye..
dlm keadaan begini mcm2 blh berlaku..
kalau hujan berterusan berkemungkinan boleh banjir..
mcm member aku.. 
boleh x sedar air naik sampai masuk dlm kete dia..
sampai kete tu berbunyi alarm.. br dia keluar and masa tu air dh masuk pon dlm kete..
enjin x leh start.. kesian..

Yang memandu pon sila lah berhati2 ye..
jgn la pandu laju sgt..
kadang2 tu lopak air besar pehtu langgar laju2..
habis melimpah kt kete kite.. terus x nmpk ape kt depan..
bahaya betol..

So hati2 ye semua.. ^__^

6 comments:

Kakzakie said...

Apa yg takut air naik tanpa tanda-tanad, tiba-tiba terus mencanak. Itu yg selalu tak sempat nak buat apa dah..

Moga warga di Kuantan lebih berwaspada

::Azura Rahman:: said...

Kak Zakie :

Betol kak.. banjir yg x dijangka.. mmg bahaya.. sbb tu kena waspada.. now hujan dh berhenti.. cuma tunggu sinar mentari je.. moga semuanyer selamat.. tq kak.. :)

Ctnaemah said...

Banjir tahun 2001 tu akak otw balik dr johor.Sepanjang jln kuantan -gambang tu cuma 1 lane aje..ada kawan kat Sg.Isap terpaksa postpone majlis persandingan sebab rumah dah tenggelam.Harap2 tak banjir lagi seperti itu ya!.

::Azura Rahman:: said...

Kak CtNaemah :

Masa banjir 2001 tu kak mmg tersgt la teruknyer..xpecially perumahan Sg Isap.. tinggal bumbung aje.. kawasan perumahan rumah zura leh tahan jgk la.. sampai paras pinggang..

Zura nk bertunang bulan 2, 2002.. so dpt la set bilik tido semua baru sbb yg lama semua dh kembang.. hihihi..

TQ kak..

adarnadzmie said...

semoga banjir akan pulih secepat mungkin...

jana love cake said...

salam zura. akak br blk dr kuantan, spnjg 3 hari kak sana hujan je memanjang. Tak merasa le bdk2 nak mandi laut.

Kongsi Resepi

There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...