Sunday, March 27, 2011

Trip to Hot Spring Sg Klah, Sungkai Perak.. Part 01

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Baru ada kesempatan nk story pasal trip aku dan suami..
Aku dh awal2 apply cuti 21-23hb Mac aritu..
mmg plan nk pegi relax and segarkan minda..
but masa tu x decide lg nk ke mana..

Isnin 21hb tu asben x cakap ape2 pon nk ke mana2..
then dh petang br dia soh packing bag..
biler ditanye nk ke mana..
katanyer pegi Genting Highlands..

Before tu kan..
dia ada gak sebut2 nk g Perak..
so sempat la aku dok servey tmpt2 menarik kt Perak..
terbekenan kt Hot Spring Sungkai..
tp dh dia cakap nk g GH.. aku mengikut saje..

Memandangkan dh lewat petang kami bertolak dari Kuantan..
sampai kat simpang nk naik GH tu..
aku bg cadangan..
dh malam sgt.. and hujan agak lebat..
lgpon hotel x booking langsung..
so kalu naik ke GH.. x tau nk menghala ke mana..
akhirnyer kami check-in kt Hotel Seri Malaysia kt bawah tu je..

Keesokannyer.. masih lg hujan..
tetiba asben bg cadangan..
Suami : abang rasa x yah la kite naik genting
Aku : Dh tu kite nk ke mana?..
Suami : Kite ke Taiping Perak..
Aku : Tak jauh ke bang?..
Suami : Kiter redah aje.. ekeke..

Aci pulak camtu kan..
aku ni jenis suka prepare awal2...
hotel.. peta.. dll..
so kalu main terjah gitu..
aku mula susah hati..

Dlm perjalanan.. aku msg Jaja..
sbb dia org Perak..
rupenyer Taiping jauh nunnnnn sana..
adoi.. x jadik la ke Taiping..
Masa suntuk.. semua x prepare.. kalu main terjah susah nnti..
At last.. kami terjah ke Hot Spring Sungkai Perak..


Naik highway dari exit Tjg Malim mmg x jauh pon.. tol dia RM6.70 je..pulak tu.. kuar je exit Sungkai..
belok kiri.. and x jauh dari tu dh masuk simpan menghala ke Hot Spring tu..tapi dari simpang luar tu nk masuk ke dalam.. errmm rasanyer dlm 20 minit gak kot.. masuk ladang kelapa sawit.. jalan OK.. cuma sekali sekala bertembung dgn traktor sawit..

tp x de mslh pon..




Papan tanda byk.. so x sesat la.. 
Tiap2 selekoh ada je papan tanda HOT SPRING..

 

Dan akhirnya nampak la pintu gerbang SELAMAT DATANG..
arghh leganyer..
lepas nmpk pintu gerbang tu terus aje erk..
jgn belok kanan tu..
kalu ikut papan tanda..
belah kanan tu Kuarters Staff Felda Residence..

OK biler nmpk papan tanda..
SELAMAT DATANG
TAMAN REKREASI AIS PANAS (TRAP)
SUNGAI KLAH..

Ok itu menandakan anda dh sampai ke Hot Spring tersebut..

  

Dan akan nmpk pondok security kat situ.. 
parking then ada kaunter kat tepi tu utk beli tiket..
  

Tu harga tiket..

Dewasa - RM10, Kanan2 - RM8, Warga Emas - RM7, OKU - RM2
Tiket dia cam kite biasa masuk ke mana2 waterpark ler..
pakai kt lengan cam patient kat spital tu.. ekeke..

 
 Tapi kena ingat ye kawan2...
entrance sini utk masuk Hot Spring saje..
habis waktu operasi korang kena 'get-out' dari situ.. ekeke..

Cam aku memula sampai x tau..
terus masuk sini..
pegi kaunter terus beli tiket..
pehtu baru tnye pasal penginapan..
rupenyer utk penginapan masuk entrance lain..
and rege bilik tu dah termasuk 2 tiket ke Hot Spring..

Aku dh terbeli kt situ..
so aku tnye.. boleh tolak ke rate hotel tu dgn tiket ..
dia cakap kena tnye kt reception hotel..

So naik pulak kete kami gerak ke entrance hotel..
jauh jugak ok.. pengsan kalu jalan kaki..
Tnye org hotel..
dia x boleh tolak dah tiket tu..
ttp kena bayar full RM170..
rugi la kan.. sbb ada 4 tiket pulak..

Last2 kami pusing balik ke entrance Hot Spring tadi..
mntk budak tu pulangkan duit kami RM20.. 
hahaha.. nasib baik budak tu pulangkan jugak..



Akhirnyer kami selamat check-in kat hotel situ..
Bilik sgt2 selesa dan besar..
environtment sgt2 bersih dan cantik..
suka suka suka..

RM170
including breakfast for 2 &
2 entrance ticket ke Hot Spring
(RM10 per person)



Kira ok la kan.. rate hotel jatuh RM150 je..
kalu korang tgk bilik dan environtment dia..
mmg berbaloi la rate tu
Lobi Hotel.. cantik giler!!!

pandangan depan hotel

pandangan belakang hotel

ukiran kt setiap dinding hotel.. cantik!
 
katil king.. sesuai dgn kami yg berbadan 'gagah perkasa' nie.. ekeke..

 
 

 
 

 OK.. nnti sambung pulak xtvt aku kt Hot Spring tu..
ada adegan rendam2.. basah2.. wow.. mmg HOT..
hahahaha..

Bye~

1 comment:

JaJa'Z said...

ada aksi basah2 tu yg tak bleh balah sangat2..hehhehehe

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...