Sunday, August 7, 2011

Kurma Telur dan Sambal Tumis Udang Petai~

Salam Ramadhan semua..

Kalu budak kecik sy akan ditanye "macam mana puasa?"
Kalu utk wanita dewasa sy akan tnye soalan ini
"macam mana memasak di bulan Ramadhan.. susah ke memikirkan menu nk masak hari2..."
 hihihi..

Mmg fening kalu nk pikir menu utk juadah berbuka kan?..
padahal kalu x ramadhan pon ttp memasak..
hihihi..

Ramai betol yg rajin update blog dgn juadah2 berbuka mereka..
aku?..
aduhai.. malas ya amat nk snap gambo..
lgpon aku memasak pon ngam2 dgn waktu berbuka..
x sempat lah nk snap2 nie.. huhu..

tp arini kan cuti..
so ada masa lebih skit lepas dh siap masak tadi..
ni je la juadah kami hari ni..

Kurma telur
dan
Sambal tumis Udang bersama petai


 Sayur mesti ada.. ^_^

*teruk sgt rupa telur tu.. entah kenapa susah sgt nk kupas kulitnyer.. melekat kan main..
korang ada tips tak utk mudahkan mengupas kulit telur ayam.. huhuhu..

5 comments:

mamawana said...

Assalam

Sedapnyer kurma telur masak kurma. Dulu rajin gak masak menu nih.

Yg biasa buat telur rebus panas2 tu cepat buang air rebusan dan ganti rendamkan dgn air sejuk beberapa ketika. Kadang2 sampai 15 minit - setengah jam rendam air sejuk. Senang tanggal kulit telur tu..

::Azura Rahman:: said...

mamawana : sekali sekala tukar ayam ke telur sedap jugak kurma nie.. =)

oh camtu erk.. patut la lekat.. sbb tadi lepas dh didih terus tinggalkan telur tu dgn air2 panas tu.. ok next time leh cuba.. TQ

K.Nor said...

zura, kebiasaanya telur yg melekat dan payah nak kupas tu telur baru

Mas said...

betul tu kata kak nor akak...
mas klu buat kurma, mesti nak ada sambal..
baru bestkan...

Lya Colours said...

uwahhh sodap ehh

Kongsi Resepi

Share It

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...