Sunday, February 7, 2010

Sambal Tumis Sotong Vs Sayur Lemak Putih

Menu cenggini mmg aku shukeee... masak sambal tumis mesti ada sayur lemak putih... masak sayur lemak putih mesti ada sambal tumis... diorg ni saling memerlukan.. aci gitu??? =) Sambal tumis plg best pada aku sekeluarga sure laa si sotong kembang nie.. ada jugak kawan2 aku yg x penah makan mahupun masak.. huhuhuh.. rugi woooo... pada aku sotong kembang lg sedap dari sotong biasa tu... tekak aku ler...org lain x tau arrr... Aku beli 2 ekor sotong kembang nie... repeat ye...2 ekor okaayyy... ekeke... tp idak laa besar pon size dia... sedang2 gitu... dpt laa semangkuk besar... Utk lawan dgn sambal tumis ni aku masak sayur labu air yg ada lebih masak air semlm... kt umah ni mmg beli sebiji tu leh masak 2 kali.. so aku tambah dgn putik jagung dgn cendawan tiram... perghhh... mabeles sungguh.. aku tambah plak daun selasih bnyk2... office-mate aku bagi... bertambah laa lg aroma sayur tu... (dan bertambah laa selera... huhuhu).. Udah udah... malas cakap bnyk... jemput laa makan ye... nasik bawak sendiri dari umah... aku masak cukup2 je utk aku sefamily... lepas makan tu.. jgn malas nk kemas balik...
bismillahirrahmannirahimmmm...



Alhamdulillahhhhhhhhhh....

No comments:

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...