Wednesday, July 20, 2011

Blended Orange Cake

Salam..

ni buat mlm semlm.. 
padahal badan ni penat dan letih..
tp teringatkan ada limau dlm peti..
dan memandangkan resepi ni tersangat lah mudahnyer..
ape salahnyer cuba kan..

Mmg mudah dan sekejap sgt nk prepare kek nie..
rasanyer dari persiapan bahan sampai masuk oven tu..
dlm 15-20 minit je kot..

Mana tak mudahnyer..
sumbat semua kecuali tepung dlm blender..
blenddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd....
curah dlm tepung.. gaul rata..
masuk loyang.. bako bako bako..

Mudah kan???..


 Resepi aku copy paste dari blog Hasue..
ramai dh blogger dh cuba..
kt mana2 pon ada resepi nie..
izinkan kzura paste resepi tu ye Hasue..



Blended Orange Cake
Resepi:Kak Fida@myresipi.com
By:HaSue@sue-hasue.blogspot.com

Bahan-bahan ( loyang 9 inc )

* 1 bji buah limau
* 1 cawan minyak
* 2 cawan gula halus > hasue guna 1 cawan aje
* 3 biji telur
* 2 cawan tepung gandum*
* 1 sb baking powder* ( *diayak bersama )
hasue tambah sedikit pewarna oren

Cara-cara

1. Cuci buah limau,potong dan buang biji dan urat putih di tengah2.Potong lagi buah limau kecil2 bersama kulitnya sekali.Masukkan kedalam blender bersama,minyak,gula dan telur dan kisar hingga halus.
2 Tuang bahan yang dikisar kedalam mangkuk dan masukkan campuran tepung sedikit2 sambil dikacau sebati.
3. Tuangkan adunan kedalam loyang yg beralas dan gris.
4. Bakar pd suhu 170C selama 40 min hingga 1 jam atau hingga masak.

No comments:

Kongsi Resepi

There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...