Wednesday, September 9, 2009

Mampukah aku bertahan???

Huh! tgk tajuk dh suspen kan... huhuhu..

Now, aku dah semakin terasa tekanan keje di pejabat. Aku seolah2 dh x mampu nk memikul tugas aku nie.. maybe sbb aku semakin tua??? hahahaha.. maybe kot... dh x larat.. nyanyuk.. semua ada... aku pon kerap sgt kena migrain... sampai bile laa aku nk hidup dlm keadaan stress...

Aku perlukan sedikit ruang utk bernafas dan ruang utk aku tumpukan pada kehidupan peribadi aku pulak.. dat's why aku kerap bercuti utk pergi "honeymoon" bersama suamiku.. BUT.. ada jugak yg tersalah anggap dgn kekerapan aku makan angin tu.. sedih :(

Orang berkata... "pergi bercuti tu x guna duit ke?".. "better kumpul duit tu utk wat treatment tu"... aduhai.. sukarnyer nk menghadapi hidup sbg seorang yang tidak pernah berzuriat... bukan kehendakku kawan.. aku sudah berusaha mana yg termampu.. perlukah aku nyatakan usaha2 aku selama ini kepada umum??? :(

Biar aku jelaskan... percutian aku bersama suamiku setiap tahun itu adalah mmg dirancang.. kami berdua akan menetapkan suatu hari utk bercuti dan lari dari kesibukan keje utk menenangkan diri dan "lari" dari kekusutan. Salahkah???

Memang bercuti tu guna duit.. kalu x guna duit.. semua org nk pegi bercuti kan?.. tapi kami ada perancangan dan peruntukan kami sendiri... susah nk terangkan kat sini.. but org yg tidak berada di tempat ku dan org yg tidak senasib dgn ku.. tak akan paham...

BUT... aku appreciate dgn perhatian yg diberikan itu.. maybe org itu ingin membantu aku.. cuma maybe silap skit je caranyer... it's ok.. aku x marah.. cuma terkilan and sedih sedikit...

Arghh... itu semua kan dugaan Allah... aku kena think +ve bak kata KatakAyu... ekekeke... she's really understand me... why? Biar aku dan KatakAyu je yg tau.. kan lin kan kan kan... muahhsssss...

Oklah.. tu je nk melalut kejap.. tetiba nk terstory hal ni...

Ramadhan semakin berlalu meninggalkan kita semua... aku jua seperti org lain.. mengharapkan sesuatu keajaiban datang dari Mu .. insya-Allah...

Thanks all...

4 comments:

Fazleyatul Aini said...

hoh sabo je lah kak
org bleh ckp mcm2 sedang kan die bukan tau ape yg di tanggung oleh empunya diri

kan kan kan

chill !! :)

::Azura Rahman:: said...

Thanks dik Lya... muahsss

Nina said...

Nape tu zura? Sedih noor akak dengar.....pedulik aaa depa sumer....bukan pakai duit depa pun....

Unknown said...

zuera, ko xsah layan benda2 yg wat ko sedey nih..ko layan yuna(haaa!ni buat ko epi kan???)kadang org nak bantu kita, tapi maybe cara x btol..so, maafkanler org itu k..moga ko n kuarga ko dirahmati-Nya.

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...