Thursday, September 24, 2009

Blueberry Cheese Tart

Salam Aidilfitri buat semua... Sunyi blog sbb masing2 x update blog... ekekeke... beraya laa katakan... aku start keje Isnin depan.. so sepanjang cuti ni.. x de ape xtvt sgt aku buat... nk pegi beraye pon... kawan2 ramai yg blk kg... so stay kt umah aje..

Ini tempahan Kak Ina utk majlis kawin adik nya pada Sabtu ni... Kak Ina nk pickup awal sbb risau x sempat nk pickup kalu lewat2 sgt katanye.. Cheese Tart ni tahan cumanya pastri dia mudah rapuh kalu dh lama2.. harap semuanya ok nnti..

Kak Ina tempah 100pcs... pada aku jumlah tu agak banyak.. puas nk menyiapkan... aku guna acuan tart plg besar... dari lepas raya ke 3 aku dh start menguli pastri tart skit2... nk wat sekaligus risau x sempat nk bakar... al maklum laa.. musim raye ni x leh nk jangka... kang ada org dtg... pehtu asben ajak kuar... mcm2... so aku adun skit2... aku x suka adun and simpan.. risau x elok doh tu nnti.. nk meniaga ni biarlah bersih dan ikhlas... betoi dak.. :D

Ni kulit tart yg aku dh siap bakar separuh masak...ada yg tergelap skit.. ekekeke..

Ni adunan cheese yg aku adun mlm semlm... semua sekali 1kg cream cheese... muak lak tgk cheese tu bnyk2... huhuhu..
Ni lak.. of course laa blueberry filling...aku x blend sbb aku suka blueberry tu sebijik2...
Setelah siap isi inti cheese and dh lorekkan blueberry... menunggu turn nk masuk oven..

Finally... dh siap... nk bakar tart yg dh isi cheese ni x leh lama2.. nnti dia hitam and merekah.. x cantik... *chewahhh.. mcm laa aku ni expert sgt wat tart.. huhuhu...


Oklah.. nk prepare utk baking cupcakes plak.. ada org tempah utk besday tunangnye.. nk menolak tempahan kastemer ni x sampai hati tau... padahal aku ni penat and sibuk jugak kt umah... x pe laa... rezeki jgn ditolak org cakap kan... layan je lerrrrr..... zasssssssss :D



1 comment:

Unknown said...

huhuhu..cheese itu benar2 menggoda mata hati aku, mmg sedap sbb aku penah makan kat umah ko. hurm, maybe raya next year aku lak nak order ngan ko..agak2 leh wat tempahan utk raya ker?kuikuikuiiii..tapi yg tocik2

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...