Friday, May 15, 2009

Balik dari kursus.... suka? duka?

Alhamdulillah.. aku dh selamat sampai di Kuantan jam 12.30 tghmlm semlm... perjalanan mmg memenatkan... penat sbb destinasi mmg jauh dan pe'el masing2 dlm bas yg asyik nk benti buang air aje...

Di sana aku dan kawan2 perlu hadiri 8 bengkel dari fasilitator berbeza.. fasi ni dari pelbagai cawangan uitm... fasi plg best.. En Ruzaiman-UiTM Penang dgn En Asyaf-UiTM Perlis.. mmg best and sporting... yg lain best jugak tp x laa sebest fasi 2 tadi tu... x ingat lk nama fasi.. yg aku ingat... En Zahari-x ingat dari mana, En. Fairus, En Idrus, En Azman(betoi ke nama dia eek.. ekeke), Ustaz Lokman-UiTM Johor (plg mengarut dan mencarut) dgn sorang lg fasi pompuan.. apa ntah nama cik ni.. luper lak.. :)

Bengkel start kul 8.30pg abis kul 4.30ptg sambung balik kul 8.30mlm sampai 10.30 malam.. maunyer x biol kepala otak sorang2... dh laa bengkel semua dlm kelas je... grrrrr!

Hari ke dua kursus tu.. uitm anjakkan bengkel mlm terus sambung petang sbb ada rombongan ke wakaf che yeh... uitm sediakan bas utk peserta yg nk pegi.. geng2 kami ada yg x pegi.. termasuklah aku.. sbb kami dh pegi mlm sebelum tu dgn bas kami... malas laa nk pegi lg... duit kering kontang.. ekekeke..

Kesimpulannye... kursus ni bagus.. cuma cara pengendalian nyer kena betul dan teratur.. peserta bukan pelajar.. peserta adalah dikalangan ketua program, pengurus, pensyarah dan pegawai pentadbiran... kursus ni utk melatih kami menjadik fasilitator utk handle peserta.. kami bukan peserta!!!

Tapi aku dgn kengkawan hepi.. syonok.. fun.. tp aku masih sedar matlamat kami utk menimba ilmu.. bukan utk hiburan dan berseronok saje... kena serius... jangan asyik nk gelak dan bergurau senda saje (opss... ada yg terasa ke? sorry!)

Sorry geng.. x de picas.. aku x bawak kamera... Julie ada amik a few picture.. nnti aku mntk dgn dia ye... Oklah.. bnyk keje nk buat.. baju kotor berlambak nie... huhuhhuhu...

Chow

1 comment:

ismadi said...

gitu la kalau g kursus...huhuhu sbb tu aku tak nak pegi...hehe.

Kongsi Resepi

Share It

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...