Tuesday, May 8, 2012

Wantan Ayam..

Assalamualaikum..

Dah x ingat biler buat wantan nie..
tp mmg dh lama ler.. huhuhu..

Asalnyer x pernah terpikir nk wat wantan..
xpernah nk amik tau..
sampailh satu hari tu..
my officemate, Niesya tulis status kt FB
nk buat wantan ayam..
secara spontan dan bergurau..
aku mntk dia bawak ke opis.. hihihi..
dan mmg dia bawak betol2 ke opis..
eh sedap weh..

So apa lg..
operasi mencarik kulit wantan pon dilakukan..
Niesya beli kt carrefour..
tp kebetulan aku g Giant.. so aku beli situ..
*arini wat wantan lg.. tp guna kulit yg beli kt carrefour..
yg beli kt Giant aritu tebal rupenyer.. x sedap sgt..
yg kt carrefour nipis.. so more chrunchy.. sedap!


Inti dia aku buat sama cam Niesya..
isi ayam dicincang..
tp aku tambah skit bahan lain..
cincangan bawang besar, parutan karot dan sedikit telur

Wow!.. mmg mabeles..
tp skill nk bungkus wantan tu fail betol..
tp fedulik apa kan..
masuk ferut asal kenyang sudah.. hihihi..



Sesaper nk cuba.. cepat2 g beli kulit wantan..
jgn risau.. ada cop HALAL ye.. =)
inti dia ikut suka masing2 sebenarnyer..
kita yg buat dia kan..
SELAMAT MENCUBA

No comments:

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...