Wednesday, November 9, 2011

Lemak Labu-Lunch.. Sambal Daging Pedas-Dinner..

Salam..

Hari ni aku MC.. as usual.. sakit kepala lagik..
nk kata stress idak la sgt..
tp kadang2 aku ni jenis hal kecik2 pon nk memikir..
sampai time tido tu pon otak memikir lg..
biler bangun tido tu yg sakit kepala..
huhuhu..

And as usual jugak..
if aku cuti keje sbb x sihat..
aku ttp kena masak utk makan mak abah di rumah..
kalu aku keje.. kadang2 beli aje..
kadang2 mak masak simple2..
x tentu..
memandangkan dh aku ada kt umah
walaupon x sihat.. ttp kena masak..
tanggungjawab.. :)

OK..
utk lunch aku masak Lemak Labu..



 dan utk dinner mlm ni.. aku masak pulak Sambal Pedas Daging


Sambal Pedas Daging

Bahan:
1/2kg Daging Lembu - rebus dan hiris
3 biji Cili Api
3 biji Cili Merah
1 biji Cili Hijau
1 biji Bawang Besar
1 keping Asam Keping
Garam secukupnya

Cara:
Daging digoreng tp jgn terlalu garing nnti keras. Kisar semua bahan kecuali daging.
Tumis bahan kisar hingga garing, masukkan asam keping.
Masukkan daging goreng. Siap!

2 comments:

Ayu said...

Assalam zura, lama dah akak tak kedapur zura ni..kali terakhir time zura post on mee rebus pahang, recipe tu akak dah print tau..ingat nak cuba satu hari nanti tapi tak tahu bila..sebab tengok bahan2 ada kelainan dan nampak sedap..

Raya yang lalu pun kita sambut biasa2 aje..buat bbq juga tapi tak ambik gamabr pun..hehe

::Azura Rahman:: said...

w'salam kak ayu...

ala kak zura pon x masak beriya2 sgt.. kadang2 tu malas nk upload kt blog.. huhuhu..

mee rebus tu mmg sedap.. all time fav family zura.. kalu muak makan nasik mmg akan wat mee rebus.. :)

Ramai jgk wat bbq raya haji br ni erk.. :)

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...