Wednesday, November 30, 2011

Entry Khas : R.I.P HERO~

Salam..

Hari ni br ada kekuatan untuk buat satu entry khas nie..



Pada 28hb November 2011, hari Isnin..
di saat semua dalam mood bercuti..
aku menerima berita duka yg benar2 menyentuh hati dan perasaan ku..



Kalau kalian semua mengikuti blog ni dari awal (kalau ada lah)
pasti ada yg mengetahui aku mempunyai seekor kucing bernama Hero..
tanpa ada sebarang petanda..
Kami sekeluarga mendapat berita kematian Hero..
Sebaknyer dada.. utk menerima berita nie..
(-_-)



Kisahnyer begini...

Aku sudah mula tertanya2 bile Hero x balik umah seharian
tambah lg dgn musim hujan..
Aku menyuarakan kerisauan ini kpd Abah..
Abah cakap ada nmpk dia kt sekitar rumah jiran..
so aku pon tidaklah risau sgt..

Masuk hari ke-3, Hero masih x balik..
aku cakap lg ke Abah..
Abah ttp ulang ayat yg sama..
"Hero ada kt umah sebelah tu.. Abah panggil tp dia x nk dtg"

Nak dijadikan cerita..
ketika aku berada di luar rumah pada malam tu..
aku didatangi seekor kucing..
dlm kesamaran aku memanggil.. "Hero!.."
tp kucing tu lari..
pelik!.. Hero x kan lari kalau aku mendekati dia..
aku memujuk kucing tu supaya dpt lihat dr dekat..
..
..

Bukan Hero!..
tp mmg sering x tumpah seiras sgt dgn Hero..
beza pada ekornya saje..
En Suami ku pon terus tegur... Hero!..
Oh.. bukan Bang.. ni bukan Hero.. cuba peratikan betol2..
"aah la.. ekor hero pendek skit"

Ya Allah, terus aku terdetik..
dgn yakin dan pasti.. kucing yg abah nmpk tu BUKAN HERO!..
oh..oh..oh..

Keesokannyer.. aku dh start bau bangkai dari dalam bilik..
Huhuhu.. dh x sedap hati..
Aku mntk En Suami intai2 sekeliling rumah dari mana bau tu dtg..
En Suami cakap dari rumah terbiar sebelah rumah kami nie..
Ya Allah.. dh x sedap hati..
terus ku meminta Abah masuk kejap ke kawasan rumah terbiar tu..

Dan..
ternyata.. ada bangkai kucing di dalam almari di luar rumah tersebut..
abah balik rumah mengambil plastik hitam..
aku tercegat di tepi pagar rumah..
menantikan jawapan Abah samada Hero atau tidak..

..
..
..
..

"Abah!... Hero ke? "
suara menahan sebak..

..
..
..
..

"Ye.. Hero"

..
..
..
..
Lemah kepala lutut..
terus berlari masuk bilik dgn tangisan yg x kesudahan..
ku menangis dan menangis..
tersedu sedan menahan sebak..
(-_-)

Entah bagaimana nk terangkan di sini..
betapa hati ni sedih teramat sgt..
bagiku.. seperti kehilangan ahli keluarga sendiri..
kerana kami pelihara Hero dari kecil..
makan minum berak kencing.. aku yg uruskan..
suka duka.. aku bersama Hero..

Terkenangkan bagaimana dia menjerit2 memanggil aku..
ketika aku pergi bercuti lama..
Mak cakap dia berdiri di depan pintu bilik ku..
menjerit seolah2 mencari dan memanggil aku..
:( :( :( :(



Hero x sakit..
xde tanda2 dia sakit..
sempat aku bermain2 dgn dia sebelum dia menghilangkan diri..
Entah lah di mana silapnye..
hingga Hero mati..
Malas nk memikirkan punca dan sebab..
kerana yg pasti Hero x akan kembali..



Terima Kasih Hero atas kasih sayang yg sempat kau berikan padaku..
Terima Kasih kerana menceriakan hidupku selama hidupmu..
Ku pasti akan terasa kesunyian yg amat mendalam..






..
...
....


Miss u soooooo much..
(-_-)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

3 comments:

Kakzakie said...

Kakak teringat Zura tunjuk masa dia bermain dgn bunga. Aduh.. sedih tu memang sedih. Namun itulah ketentuan Allah Zura..

JaJa'Z said...

sabar ye kak...

Ayu said...

Assalam zura,
harap zura redha ajelah dengan pemergian HERO tu ya....akak tak pernah ada kucing, sebab masaalah alahan hidung allergic dgn bulu kucing..tapi akak dapat rasakan sesiapa yang ada kucing tu memanglah sayang sangat macam ahli keluarga sendiri kan..tak apalah mungkin satu hari nanti pengganti hero akan muncul dipintu zura kan..sabar ajelah ya..

Kongsi Resepi

Share It

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...