Sunday, November 20, 2011

Pengat Labu ( dan jagung manis)

Salam..

Labu oh labu..
ada ada je ko ni Labu..
tadi dh apam labu.. kali ni ape pulak la labuuuu..

Hihihi..

Kali ni Pengat Labu la labiiii..

Aku ni spesis nk masak sesuatu selalu last minute..
sbb ikut mood kan..
so ape lg..
ada je la bahan yg x cukup..
aku suka makan pengat kalu ada bijik sagoo..
nk g kedai semata2 nk beli sagoo cam x berbaloi..
dh la kedai agak jauh..
plg2 dekat pon Tunas Manja Sg Isap..
kedai runcit kt umah ni kompon x de jual bijik sagoo tu..
so kita abaikan aje kan..

bedal je lah..
asalkan leh makan.. udah la labuuuu..

Bijik sagoo x de.. aku ganti dgn bijik jagung manis..
TQ Aida sudi bg jagung mutiara cameron..
aritu dh rebus..
selebihnya ni la baru nk masak pengat.. :)



  Aku guna gula merah original Melaka tau..
beli masa g Melaka aritu..
manis bangat sih..
x yah nk boh byk2.. boh skit je dh manis
dats why la kuah pengat aku pucat..
x suka lah wat manis2 sgt..
melekat kt dlm tekak..


3 comments:

lizz said...

dah lamer tak makan pengat labu...ummp sedapnyer...

nOOrsha said...

salam k zura..pgt labu n jagung mmg sedap..sy suke mkn sejuk2..nyamaann.....hehehe..

kak, time kasih atas ucpn takziah n simpati tu ya.... sayangnye en hb x pnh amik pic die..tp dlm hp kawan dye ade kot...nnty klo ade sy upload ye... tq :)

Ayu said...

Assalam zura, wah ada pengat labu kat sini sedapnya..apam labu kat bawah tu pun sedapppkan..akak kemarin bulan puasa buat semua kata sedap..memang boleh buat lagi lain kali..

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...