Saturday, September 29, 2012

Pernah dengar tak... Ulam Tenggek Burung?..

Assalamualaikum...

Nak citer pasal sejenis ulam nie..
kalau aku balik kg Batu Pahat...
wajib aku mntk dgn mak sedara aku ulan tenggek burung nie..
apsal nama dia mcm tu?..
entah.. aku pon x tau.. hihihi..

tp aku mmg fall in love dgn ulam nie..
dia pahit skit...
tp ada mcm lemak2 jgk..
isk susah la nk describe rasa ulam nie..
better korang carik..
kot2 ada kt tepi umah korang ke.. :)

sumber : sini

Aritu aku makan ulam ni bersama lauk labu masak lemak..
pon dari kampung...
mak sedara bagi masa mak abah balik kg..
seronok kan dok kg..
semua tanam menjadik..
segar bugar.. sihat kemain semua tanaman..



Oh ya.. x sempat snap sambal belacan..
wajib ye ada kalau nk makan dgn ulam2 mcm nie..
makan bertambah?.. sudah pasti ler... huhuhu..


5 comments:

mamawana said...

mamawana suka ulam tenggek burung nih...cicah sambal de belacan...pahit2 mabeles heeee

khairiah khaizu said...

Salam,
saya pn suka mkn ulam tenggek burung, pahit2 sedap....saya selalu beli kt psr malam

myda_ahmad said...

salam..saya suka ulam nie,selalu beli kt pasar mlm 1 ikat RM1.00...

myda_ahmad said...
This comment has been removed by the author.
::Azura Rahman:: said...

eh!.. ramai geng yg kenal dan suka makan ulam tenggek burung erk?.. suka2x ada geng.. hihihi.. sbb biasanya kalau saya sebut nama ulam ni ramai kawan2 yg x pernah dengar..

kt pasar mlm ada erk.. bestnyer.. leh la makan selalu kan.. awek muda gitu.. :D

Kongsi Resepi

Share It

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...