Tuesday, September 4, 2012

Mihun Sup Simple

Assalamualaikum..

Biler badan tgh x sihat..
tekak pon x rasa nk makan nasi..
menu mcm ni mmg menjadi pilihan aku..
simple je.. dan mudah.. dan cepat
tapi kalau ayam kejung lg dlm peti beku..
delete la wording cepat tu erk.. hehehehe..

Aku x complicatedkan cara memasak mihun sup ni..
just tumis.. boh air.. ayam.. mendidih.. tutup api..
celur mihun.. celur sayur.. celur fish ball dan fish cake
 (xsuka campur sekali dlm kuah sup)
siap!...


  

Makan dgn sambal kicap pedas... 
ehem ehem..bertambah weh.. hihihi..

1 comment:

Ayu said...

Assalam zura..dah lama akak tak kemari..wah ada mee hoon sup ..favourite akak ni..tapi part kaki ayam tu akak tak reti makan..hahah..
tak apa kalau zura hidangkan, kasi sup dia dgn mee ajelah ya cili kicap tu nak lebih..ahhaha

karipap kat bawah tu uli gunakan bm, kejadian dia lembut ya..so basically dalam lembut luar ranguplah kan tepungnya tu..pasti sedap ni..

Kongsi Resepi

Share It

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...