Thursday, October 20, 2011

Selingan ~ sebelum entry HOLIDAY..

Salam..

Maaf ye ibu ibu bapak bapak..
ini bukan entry sambungan cuti-cuti mesia tu..
ni entry selingan jap..


Saya nk tnye pendapat u'olls..
adakah wajar sekolah mengenakan bayaran kepada pelajar sekolah rendah..
utk rombongan ke Melaka sebanyak RM300 seorang???...

Saya amat lah terkejut beruk bila mendengar 
kakak suami cerita anak dia kena bayar RM300 
utk g rombongan sekolah ke Melaka..

Sy mntk tentatif program dgn kakak suami..
wahhh.. pack giler xtvt..
semua muzium pegi.. segala bagai tmpt rekreasi pegi..
a'famosa water world pon pegi..
taming sari, river cruise, duck cruise.. 
segala mak nenek yg ada kt melaka tu lah kiranya..
pegi sabtu awal pg.. balik isnin petang..
3 hari 2 malam..

Ok.. ni pendapat saya sendiri..
kalu tgk xtvt tu mmg padan la dgn RM300..
siap makan dgn penginapan..
tapi..
sekolah rendah je kot.. 
kenapa sekolah tak hadkan tmpt2 tertentu sahaja pegi..
nk pegi semua tempat tu sempat ke?..
xkan satu tempat 30 minit sahaja.. boleh percaya ke cukup masa tu..

Ape salahnyer buat bajet RM150..
plan betol2 tempat yg menarik dan berbaloi utk budak2 tu pegi..
cam A'Famosa Water World tu x sesuai langsung bawak budak sekolah pegi..
utk riadah keluarga oklah..

Pada yg mampu mungkin xde masalah nk bayar RM300..
asalkan anak2 hepi kan..
tapi utk anak2 kurang mampu mcm kakak suami saya..
kalu ikutkan x nk bagi pegi..
tp dah anak dh beriya2 nk pegi..
menangis bagai nk pegi jugak..
hulur la jugak RM300..
anak2 kecil x tau kesusahan ibu bapa carik rezeki..
tp ibu bapa ni sayangkan anak2.. kesian kan anak2..
berkorban la jugak..

Sekolah perlu pikir hal ni..
aktiviti luar mmg bagus utk budak2 sekolah..
tapi berpada2 la bayarannya..
buat ala kadar sudah..
sekolah rendah aje kot..
kalu sekolah menengah leh jugak la consider..

Ape pendapat korang pulak?.. tq for sharing.. :)

*p/s 
Teringat zaman sekolah dulu2.. pegi rombongan bayar dalam RM50 gitu aje.. x pernah lebih dari RM100.. huhuhu.. beza dulu dan sekarang..

6 comments:

♥ Elin ♥ said...

betul dulu 50 jer sorang!..

anak2 meh aunty lin bawk g jenjalan melaka meh...;)

semua tempat aunty lin bawk yer.

::Azura Rahman:: said...

nak itot aunty lin jugakkkkk.. hihihi..

♥ Elin ♥ said...

yg dah dtg melaka sila duduk diam2 kat rumah yer. :)

adarnadzmie said...

mahalnya tuuu...

elly hamzah said...

ye lah..aku ingat time aku sekolah rendah, xpernah dpt pegi rombongan sekolah. sebab; sian kat maka abah...bayar mahal, sedangkan kita sekolah rendah je. yg semua tmpt nak pegi tu..cikgu cikgi je kot! hahaha, ingat pulak time adik aku pegi..siap g nilai. budak2 nak wat hape kat nilai? cikgu punye penangan ler ni..nak beli kain! hadoiii

::Azura Rahman:: said...

itu lah.. dh mcm penyalahgunaan kuasa cikgu pulak kat sini.. sebenarnyer cikgu yg nk g berjalan2.. bukan la nk salahkan cikgu dan sekolah 100% tp pikir2kanlah kes aku nie.. agak2 korang budak2 sekolah rendah tu larat ke nk pegi semua tmpt tu.. isk!

Kongsi Resepi

There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...