Friday, May 15, 2009

Giler.. giler punyer stress!!!!!

zwani.com myspace graphic comments

Aku x tau laa kenapa since seminggu dua ni aku teramat stress... stress keje and stress kt umah..

Kat opis aku rasa cam aku sorang je dipersalahkan setiap kali ada masalah keje... salah aku ke??? silap aku ke??? Sbb tu aku dh cakap dari awal.. aku x mampu pegang bnyk program dan ramai boss... aku konpius dan aku sewel ok... semua boss mntk buat keje yg berbeza dlm masa serentak... memula blh lh handle.. lama2 aku jadik kelam kabut.. mana satu keje boss ni.. mana satu student program nie... kursus utk semua staff pon aku kena uruskan...cuba jawab soklan aku.. saperkah yg bertanggungjawab dlm menguruskan penghantaran staff pergi kursus.. saper erk??? tahu tak jawapannyerr... lu pikir laa sendiri... Dh penat2 aku uruskan semua tetiba ada plak yg nk dpt nama.. tetiba mengarah sini dan sama... x sakit ke hati ko... kalu gitu bior aku je wat keje kt kolej tu.. org lain dok diam2 tunggu gaji masuk je ok...

Kengkadang aku teramat sedih dan terpaksa menangis.. ada boss2 aku tahu aku ada masalah??? ada boss2 aku nk kesian kan aku??? sorry naik lori laa... time aku cuti pon dok call lg... tension ok.. aku bukan KFC atau McD yg keje 365 hari setahun...

Aku akui... mmg aku juga ada buat silap semasa bekerja... mana de manusia x buat silap ok... aku mmg x mampu lg nk pegang semua program uitm tu sbb aku taku jadik gini ler.. org nmpk mudah.. tp berat mata memandang berat lg bahu memikul... aku jua akui.. boss2 aku pon lg bnyk keje kan... at least u all ada elaun utk setiap keje u all... walaupon ada yg cakap x cukup... aku dan exec lain??? gaji tu je laa... tp tahap keje lebih kurang je rasanyer... time student exam laa aku leh relax skit...

Itu hal opis... kt rumah pulak... aku dibebani dgn keje2 rumah.. baru balik dari kursus 4 hari... penat pon x hilang lg... rumah dh mcm 10 tahun ditinggalkan... abah aku modified umah.. pecah sana pecah sini... abis semua berabuk setebal 10cm... bekas2 tupperware berabuk... air masak masuk abuk... meja dan lantai x yah cakap laa... pintu.. tingkap.. rice cooker... pinggan mangkuk... ya Allah .. mmg tercabar mental aku... kalu korang jadik aku.. ape korang nk buat??? Nk marah abah??? derhaka namanyer... so.. masuk bilik nangis sampai bengkak mata... YM dgn sesaper yg ada.. luah perasaan.. nangis lagik dan lagik... tu je laa aku mampu buat... selebihnya hanya Allah yg tahu...

Aku harap sgt... insan2 samada di opis mahupun di rumah aku simpati sikit dgn aku... aku x mampu nk berbalah.. aku x mampu nk tinggi suara... aku mmg x mampu... masih ada rasa hormat dlm diriku... tapi mohon laa... tolong pahami perasaan aku... aku jugak ada tanggungjawab lain... keje, study,rumah... semua tu tanggungjawab aku... mohon sekelumit saje rasa simpati dan ehsan kepada aku... tolong lah...

Aku sedar.. aku tak belajar setinggi mana... aku x sepandai yang lain.. namun aku tetap ciptaa Ilahi.. aku ada perasaan... Kesalahan aku.. tetap aku akui.. maafkan aku.. namun tolong jgn hukum aku dgn tekanan lagik.. aku dh x berdaya...

Air mata sebagai bukti tekanan hidup aku... tolonglah!!!

*aku tau... biler aku citer camni.. ada org akan cakap.. dia lg susah,dia lg bnyk masalah,dia lg stress... ini bukan perbandingan saper lg stress.. cuma aku luahkan cerita aku sahaja... jika ada yg memahami terima kasih...

zwani.com myspace graphic comments

5 comments:

Farra Da Smiley said...

sis..jgn stress u, smile! ;)

::Azura Rahman:: said...

x leh control my stress dh fara... sedeyyy

ieda said...

salam zura ..

sabor2 akak pernah berada di tempat zura dulu .. masa mula2 kerja sbg exec hea , ada 3 org bos yg nak kena layan ... 3 org , tapi perangai mcm 10 bos ... sedey ... sebijik keadaannya mcm zura ...

huhuhu , hanya mampu bersabar selagi buleh

FARYN said...

kak..sabar eh...

Unknown said...

sabar ek...aku kenal ko dr sekolah zuera, aku tahu aper yg ko pk slama ni..klo ko nak luahkan..nanti kita ym k.lam ni xleh cakap lebey2..hanya ko n aku yg tahu

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...