Saturday, May 9, 2009

Balik kampung & Ayam kampung

Aku dan family aku balik kg kat JB (JB tu kg ke?.. ekeke).. Kami gerak ke JB pada jam 7.30pg ari Khamis dan sampai jam 11.30pg. Bukan balik kg saje2 nk enjoy... tp menziarahi sepupu ku yg akan menjalani pembedahan jantung di hospital JB (Hospital Sultanah Aminah).. Kat Pahang, khamis tu cuti hari Hol... Jumaat sepatutnya keje.. tp aku terpaksalah amik cuti utk menemani abah dan mak ku ke JB... kalu ikutkan x larat sbb Isnin ni aku nk ke Kelantan plak ada kursus... tp aku risau sgt abah aku drive sorang... dia pon x berapa sihat.. so setelah bincang dgn asbenku.. dia setuju balik jB sama2..

Sepupu ku ada 3 saluran jantung yg tersumbat... very critical jugak... dan rupanye yg sepupu aku cakap dia x leh tido mlm sbb tgn2 dia rasa cam cramp.. itu rupanya serangan jantung... nasib baik dia pegi check cepat... memula pegi klinik bese.. doktor cakap gastrik... lepas tu dia masih lg sakit dan terus g pakar... baru laa dpt tau ada saluran jantung tersumbat... sbb tu laa aku cam x percaya g klinik nie... kebanyakan doktor x buat pemeriksaan teliti... tapi tidak laa semua.. ada yg menyediakan servis yg bagus...

Dipendekkan citer... sepupu ku selamat dibedah dan dia kelihatan sgt sihat.. alhamdulillah... risau jugak tau.. pada aku laa... jantung tu enjin badan kite tau.. cam enjin kete... cuba kalu enjin kete mati.. for sure kete x leh gerak kan... ish... kena la beringat ye.. kena jaga kesihatan... mencegah lebih baik dari mengubati...

Untuk menu aku arini... Kari Ayam Kampung... haaa.. tgk tu.. menu sihat kan... hahahahaha... sabo je laa... x pe.. sekali sekala je... ekekeke... ayam ni mak sedara aku di kota tinggi yg bagi.. sedap wei ayam kg ni.. kena plak ayam muda... maniss je.. so enjoy the picas... respi x yah laa kot.. sama je resepi masak kari..


No comments:

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...