Sunday, December 12, 2010

Konon nk berDAGANG tp tak menjadik.. huhu..


Dari semlm dh plan..
nk buat Nasik Dagang..
sebab ada baki ikan tongkol 2 ekor..
asbencakap cubalah buat Nasik Dagang..

Aduhai..
Nasik Dagang ni mmg step dia x byk..
tp kalu x pandai..
confirm x sedap..
aku ni dr semlm study resepi..
beli bahan2..
tp silap tang rempah tu..
aku beli jenama PuteriAyu..
pada tekak aku x berapa sedap..
(memandai je cakap rempah tu x sedap.. padahal mmg aku yg buat x sedap.. hahaha..)
 
 
[sumber : google ]
X cukup study resepi..
aku ding dong pulak Kak Nor..
tnye tips2 nk buat Nasik Dagang..
byk tips kak nor bgtau..
tp nasik dagang ku tetap x sedap..
huhu..

Tak pe laa..
percubaan kali pertama..
belajar dari kesilapan..
lenkali leh cuba lagik..
(tp rasa cam dh serik jew.. huhu)


Ni ler ghuper nasik dagang ku..
malu nk tunjuk tp dh alang2 buat tu..
tunjuk je laa..

huhuhu..






Resepi aku google and dpt kt web MyResepi..
saper2 nk cuba.. klik SINI utk resepi..
thanks to Minami krn sudi share resepi..
Jangan salahkan resepi kalu korang buat x jadik cam aku..
hahaha..

*boleh je wat makan utk perut sendiri.. tp utk jamu ke org x berani ooo... ekeke..

4 comments:

aidah said...

Salam Zura,
akak pun tak pernah buat nasi dagang ni, makan je pandai, hehehe

al-lavendari said...

salam.

terima kasih kerana sudi follow saya.

saya memang 'hantu' nasi dagang .. tapi yang sedap punyalah ! hehe

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

kira jadilah tu, complete sumenya ada

Jeely jelly said...

sendiri makan sendiri kenyang.. ok lah tu :)

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...