Thursday, May 8, 2014

Kerabu Perut Sempoi

Assalamualaikum....

Ini kerabu perut sudah masuk itu perut jugak... habis licin... hehehe...

Sebenarnya x plan nk wat kerabu... mmg xde dlm perancangan pon... perut lembu tu lebih dr masak lemak kuning aritu.... dh siap2 rebus pon....

Tghari tu dok memikir nk masak apa laaa... tetiba teringat ada baki perut lembu yg dh siap rebus... nk buat apa dgn perut tu.... asal google je resepi lemak kuning jgk yg byk....then kerabu..

Mcm mana nk wat kerabu kalau bahan x cukup.....haaa... aku bantai je guna apa yg ada.... mujur x mabuk.... hehehe...

Ni bahan2 yg aku guna ye...

Tomato, sos ikan,  bawang besar,  cili api, lemon dan daun ketumbar.

Aku hiris nipis2 bawang besar....potong cili api, tomato dgn daun ketumbar... gaul dgn perut lembu yg dh di rebus... perasakan dgn garam dan sos ikan.  Perah lemon.. siap..

Semudah a b c.... hehehe...


1 comment:

Amie said...

Nak tergelak baca pasal bahan2 buat kerabu... samalah macam saya juga, bila nak buat kerabu (secara tiba-tiba), adalah 2-3 bahan tak ada, tapi hantam sajalah asalkan boleh digaul2 jadilah kerabunya ha hahaha.

Kongsi Resepi

Share It

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...