Tuesday, March 31, 2009

Cuti-cuti Malaysia- Part 1

Baru ada kesempatan utk update blog pasal percutian aku dan family ke Utara... tapi malangnya.. x bnyk gambo yg diambil.. aku dgn laki aku mmg spesis susah nk amik gambo... malu laa kononnyer...

So utk permulaan... aku uploadkan a few gambo kat Langkawi... Aku dan asben aku ke Langkawi pada ari Jumaat 27hb Mac 2009... hanya kami berdua.. Angah dan Kak chik ke UUM utk uruskan pengambilan Jubah dan hal2 berkaitan... my parent lak x ikut sbb rasanyer susah utk mak yang berkerusi roda utk naik ke feri...

Aku dan asben ku berjalan kaki sahaja ke jeti Kuala Perlis... x jauh dari hotel kami menginap... Hotel Putra Brasmana... Kami ke jeti jam 10.15pg lepas bf kat kafe hotel... sesampai di kaunter tiket.. org kaunter cakap... feri jam 10.30pg... so kami mmg x tunggu lama pon.. lepas beli tiket terus naik feri... hg tiket Rm18 seorang utk dewasa...

Perjalanan mengambil masa lebih kurang 45-60 minit bergantung kepada kelajuan feri tu... agak crowded keadaan dlm feri... ingatkan hari bese (bukan musim cuti sekolah) x ramai.. rupenye ramai jugak.. kira full laa dlm feri tu...

Sampai aje kat jeti Langkawi... ramai betol org dok offer kete sewa... aku cakap dgn laki aku jgn layan.. itu "ulat" kot.. kiter pi beli kt kaunter dia terus... chewah.. kami pon jual mahal laa... wat x layan aje mamat yg dok offer tu... tetiba dh jauh dari ferri... laki aku terberkenan kat mamat sorang ni dan terus tnye... "berapa nk bagi?".. mamat ni tnye... "abang berapa orang... berapa hari... ?"... asben aku jawab.. " dua org.. nk pakai keta sat ja... ptg balik.." Mamat ni pon habaq.. " Saya bg abang Iswara... RM30... x yah isi minyak... cukup sampai abang balik sini"... Haaa? RM30... murah tu.. aku dgn asben pon setuju... tp nk tgk keta dulu.. mana tau murah2 sekali pintu dh nk roboh ke... aircond x de ke... tp rezeki kami.. kete mantoppp... minyak bnyk lg... apa lagi.....jom jalannnnnnnn...

Kami beli terus tiket Underwater World kat kaunter sewa kete tu.. sbb ada potongan skit... kalu beli kat sana RM28... beli dgn agen kete sewa tu... RM26 kalu x silap.. lupe dah..

So asben aku bawak kete.. aku lak jadik co-pilot... tgk peta... nasib laa peta senang nk paham... kami plan ke underwater dulu.. then baru nk ke Pekan Kuah... tp silap kami... berjalan2 relax aje ikut stereng... sampai x cukup masa nk shopping lama kt Pekan Kuah... kat langkawi x kan sesat sbb pulau kan.. pi mai pi mai tang tu jugak... ekekekeke...

Jalan punyer jalan... destinasi pertama kami berhenti di sini.. jgn tnye apa nama tmpt.. aku x tau... kah kah kah... tp jalan ni menuju ke telaga tujuh dan kete kabel...

cantik giler pemandangan kat sini... dgn angin sepoi2 bahasa... rasa nk terlena...


berposing dgn kete sewa...


cenyummmm.... :)

Perjalanan di teruskan... dh x tau ke mana nk pegi.. main bantai aje bawak kete... ada plak jambatan ala-ala Pulau Pinang ni... hahahaha.. tp pendek aje... benti tepi.. snap skit...

Asben aku berkenan sgt dgn kapal2 kat situ... ala2 obersea kata dia... nk g obersea ntah biler.. so berangan pon jadik laa... kah kah kah...



Ini dh naik ke arah Telaga tujuh... ada plak xtvt menunggang kuda... nasib kuda tu baik aritu sbb aku x de niat nk tunggang kuda.. kalu dak.. abis laa kuda tu.. aku naik aje kompom kuda tu kena angin senggugut... hahahahaha...


Just benti kejap aje kat telaga tujuh tu... sempat snap ni aje... malas nk turun... nk kejar masa... nk ke Underwater World plak...
OK.. next entry aku akan share dgn u all gambo2 yg aku snap kt dlm Underwater World... tunggggggguuuuuuu..


3 comments:

♥♥♥♥♥ Jennifer™® ♥♥♥♥♥ said...

your blog is very fine......

Anonymous said...

apa shoot picture sikit sgt....ala akak dah g bercuti dah...menci..menci....he..he..he...seronoknya tgk....

::Azura Rahman:: said...

ekekeke.. sabo eta... nnti turn eta lak pi bercuti nooo... hepi holiday...

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...