Friday, August 13, 2010

Al-Fatihah..

Petang ni..
aku dikejutkan dgn berita sedih..
jiran aku yg dok selang beberapa rumah..
meninggal dunia akibat kemalangan dilanggar lori..

Kabarnyer.. pakcik tu keluar beli juadah berbuka puasa..
utk cucunya yg nk berbuka puasa dirumahnye hari nie..
aduh.. sedihnyer..

Kalu x silap aku..
lebih kurang sejam lg nk berbuka puasa pakcik tu xcident..
Aku sgt rapat dgn isteri arwah..
Makcik Yah tu tukang urut.. and penah urutkan aku..
sgt baik.. dan sentiasa beri nasihat positif kt aku..
Arwah pulak.. seorg yg pendiam.. senyum je.. x bnyk cakap..
tiap2 petang dia akan lalu depan umah aku naik motor..

Malam tadi aku pegi ziarah..
sebaknyer nk jumpa Makcik Yah tp aku kuatkan hati..
salam je Makcik Yah..
dia terus sebut2 nama aku sambil nangis..
Ya Allah.. saat tu mmg sungguh menyedihkan..
mmg aku rapat benar dgn Makcik Yah..
Orgnyer kecik.. tp kederatnyer kuat utk mengurut org..
Biler dgn jadik camnie..
nmpk sungguh badannyer lemah longlai..
bayangkan lah..
berpuasa seharian.. biler dh jadik camni..
mn de selera makan..
ada org yg paksa Makcik Yah utk minum air kosong seteguk dua..

Kesian sgt.. mengenangkan Makcik Yah..
kehilangan suami tersayang..
Ya Allah.. tabahkan hati Makcik Yah..
moga dia redha dgn ape yg terjadi..

berat mata memandang.. berat lg bahu yg memikul..

Al-Fatihah...

=(
post signature

post signature

2 comments:

ieda said...

takziah buat kelaurag mak cik yah .. semoga dia tabah hadapi hari2 yg mendatang tanpa suami disisi ...

bee2312 said...

takziah juga buat makcik yah..syahdunya...tak silap b dia pun pnah urut b dulu...kalu betul la itu makcik yah nya...

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...