Wednesday, November 4, 2009

~Simple menu.. sup telur

Sup telur ni mmg fav family aku xpecially bondaku... yelaa.. org tua mmg suka sup2 berbanding lauk yg berkuah lemak dan minyak.. betoi dak?... aku stay dgn parent aku... so aku kena laa jugak masak lauk pauk yg blh diterima tekak mereka... so mlm ni aku decide nk masak Sup Telur ni... awalnya plan nk masak Tom Yam seafood... tp pospone laa... menu besok plak... ekekeke...

Aku rasa semua org tau masak Sup Telur ni... x kan nk mntk resepi kot.. ekekeke.. aku tumis dulu bawang merah+putih+halia then masukkan kulit kayu manis+bunga lawang+buah pelaga. Dh wangi and garing skit... masuk je air... tunggu mendidih then masuk 1/2 kiub pati ayam + garam skit... pehtu masuk telur+cili terus tutup api... aku x suka telur tu terlalu masak.. nnti keras sgt... siap! :)

1 comment:

Fazleyatul Aini said...

sup ni mmg simple dan sedap
nak2 sekarang ni asek ujan je, dpt makan panas2 dgn nasik,hoh best2

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...