Wednesday, October 3, 2012

Urap Pegaga

Assalamualaikum...

Satu lg ulam yg aku suka..
pegaga ni mmg sedap..
kebiasaannyer aku buat urap..
akar2 dia tu amik sekali..
basuh bersih2..
kata org leh buat ubat.. :)

Urap kali ni aku buat basah skit..
biasa kering je..
ntah saje variasi kan rasa..
aku boh skit santan..

Cara buat urap rasanyer semua dh tau kot..
tp just tulis je la cara aku ye..


tumbuk bawang merah, cili merah/cili api(ikut suka pedas),
ikan bilis.. kemudian gaulkan dgn kelapa..
pastikan kelapa tu putih.. boh santan skit..
perasakan dgn sedikit garam..
potong pegaga tadi supaya mudah utk dimakan..
dan gaulkan aje dgn bahan2 tadi.. siap!


~Selamat Mencuba~

2 comments:

Marsita Yahya said...

Salam kenal...
lama tak makan pegaga..selalu saya gulai aje...
www.my-mintroom.blogspot.com

Anna Qawina said...

aslmkm kka zura..nak kaut2 je masuk pinggan nih..

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...