Sunday, May 15, 2011

Menjala sambil bertiramisu..

Salam..
Petang semlm kononnyer plan nk menjala..
sebab lunch tu aku masak Kari Ayam..
tapi aku tangguhkan projek tu..
sebab nk pegi menziarah office-mate aku..
yg baru je kehilangan adiknya kerana kemalangan..
Al-Fatihah..


Dijadikkan citer..
Kari Ayam ttp ku simpan elok..
utk digandingkan dgn roti jala.. 
yg akhirnya berjaya aku buat ptg nie..
dan plg best.. 
menjala guna acuan baru yg dibeli dgn chik mi melalui Kak Aidah..
mmg mudah dan senang dgn acuan tu..

tapinyer...
aku sesungguhnyer x reti weh nk dptkan corak yg kemas..
macam2 pesen jadik kat roti jala aku..
hahahaha..
dan akhirnyer aku give-up dan main conteng2 je atas pan tu..
bedal je la.. dh penat dok jala sana jala sini..
lenkali cuba lagik..



Tiramisu Cake ni pulak tempahan office-mate aku, Ma..
utk harijadi anak2nya..
tercabar betol buat Tiramisu Cake ni..
dgn keadaan cuaca yg panas..
huhu..
tp alhamdulillah.. terhasil jugak kek nie..
walaupon comot sgt nmpk gayanyer..  huhu..

 
*Oh lupe nk cakap..
adunan Roti Jala tu aku ikut resepi Kak Ummi..
ada byk eresepi Roti Jala kt blog Kak Ummi..
tp aku rasa yg ni senang dan mudah..
plg best ttp lembut walaupon dh sejuk

Kak Ummi.. zura mntk izin copy paste resepi akak di sini ye.. TQ

Bahan:-
2 cawan tepung gandum
2 cawan air (*ummi guna 1 cawan air dan 1 cawan susu segar)
1 bij telor
1 sudu kecil garam halus
beberapa titik pewarna kuning

Cara Menyediakan:-
Masukkan semua bahan dalam blender. Blend hingga semua sebati. Perapkan selama 1/2 jam. Sediakan kuali leper non-stick dan ceduk adunan dengan acuan roti jala dan tebar/kirai adunan atas kuali. Gunakan api perlahan. Masak lebih kurang 1 minit. Angkat dan gulung atau lipat ikut suka.




2 comments:

atie said...

tiramisu cake tu..bape harganya...

Cik Ina Do Do Cheng said...

salam kenal. pandainya zura wat tiramisu. cik ina pun tak pandai.roti jala tu cantik je., kemas.

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...