Monday, June 22, 2009

Cuti Sakan - Melaka

Lamanye x update blog... sebabnyer aku g bercuti sakan merata tmpt.. ekekeke.. bawak laptop tp malas nk update.. lgpon aku x de gambo bnyk nk upload.. kamera wat hal .. geram giler... flash rosak... so mana2 tmpt yg kami pegi mlm mmg x de gambo.. tension tension...

Ok nk citer skit perjalanan cuti sakan aku nie... ekekeke

Aku gerak ke Melaka hari Khamis, kul 12.30tghari.. lambat bertolak sbb aku prepare lauk lunch utk parent aku dulu.. so sampai ke Melaka jam 3.30ptg.. utk makluman semua.. aku x booking mana2 hotel ok... sebab??? tnye laki aku... dia mmg jenis x suka booking.. alasan dia.. nk tgk dulu hotel... padahal kalu cancel booking pon x de masalah... cuma x syiok laa kan... ekekeke... so kami gamble je redah... aku tau kt melaka berlambak hotel.. sebagai persediaan.. b4 that aku dh surf kt internet semua pasal hotel2 kat Melaka nie.. salin no tepon.. tgk alamat.. berminat dgn Naza Hotel so sampai2 terus carik.. cam bese.. kalu x sesat mmg x sah... tp sesat kt Melaka mmg stress sbb mmg x jumpa punca.. balik2 ikut jln yg sama je.. adeyhhh... dgn bantuan rakan cyber yg dok kt Melaka,Ayu.. dia guide aku.. alhamdulillah jumpa... tapiiiiiii... rate dia RM160.. alamak.. apsal mahal giler.. padahal apa yg aku dpt maklumat rate kat Naza ni around RM120++ je... x leh jadik.. kansel.. aku try call Avillion sebelah Naza je... bilik full... tinggal suite je.. so lu pikir laa sendiri... ekekke...

Gamble lagik carik hotel... benti Bayview... tnye receptionist... semua bilik full... tinggal bilik besar je... so lu pikir laa sendiri lagik... hahahhaha... laki aku dh penat main pusing2 jalan kt Melaka tu.. aku cakap.. kite try tnye Emperor laa.. b4 this penah stay situ.. ok hotel tu... x de laa hotel mewah tapi besar dan cun jugak... dh tau kat mana hotel Emperor tu tapiiii nk carik jalan ke hotel tu puas... pusing punyer pusing jumpa.. tnye2... RM128... wahhh.. ok laaa... reception lelaki tu baik giler dgn aku... ramah.. mesra...yg penting x sombong ok... "saya bg Puan bilik atas skit dan seaview" .... tima kasih laa encik ye.. (x tau nama)... hotel emperor jauh dari laut so walaupon seaview x laa nmpk jelas laut... but sgt cantik pemandangan ok.. nmpk Eye On Malaysia... mmg best arrr.. servis pon ok... breakfast pg tu pon sodappp... mmg berbaloi arrr...

pemandangan dari bilik aku.. cantik kan.. nmpk dak EOM?
laki aku tgh menikmati air teh O panas... sementara tunggu waiter hantar makanan...

Sampai hotel dlm kul 5.00ptg rasanye... perut lapo.. sbb x lunch lg... kami tgk menu dia.. rege blh laaa tahan.. so bantai order... hahahaha.. cam org kaya padahal kayap... huhuhhu.. tp sbb dh ketar2 satu badan lapo.. nk kuar penat giler... x mandi x kemas lg.. so order... sampai je makanan... sekali hadap ok.. dh x de sopan santun... licin...sodapppp...

Nasi Goreng Kampung


Char Kue Teow

OK utk xtvt malam.. aku ajak laki aku naik Eye on Malaysia... senang nk ke sana sbb signboard bnyk... masa pegi aku nmpk dak port nk makan.. dia tulis ASAM PEDAS POKOK BESAR... ekekeke... pegi naik EOM dulu... RM10 sorang rasanyer.. aku dh luper...

Tak ramai pon kat situ.. maybe sbb bkn cuti sekolah... aku dgn laki aku dh masuk dlm gondola tu (gondola ke nama mende tu... ekekeke)... lama jugak tunggu.. ada laa dlm 20 minit... masa tu suka ria laa aku dgn laki aku.. sekali... mende tu bergerak... aku dgn laki aku dh start panik.. hahahaha.. dua2 pengecut... sampai kt atas sekali... dia leh benti plak.. adeyhhh.. berpeluh aku dlm tu... mmg x bergerak walau seinci.. takut wei.. tinggi tau.. nmpk satu bandar Melaka... dia wat pusingan 5 kali... kalu kedua... dh start amik gambo.. gelak2... ekekeke.. dh hilang gayat... mmg best!!!

jgn betulkan pc anda.. mmg kamera aku x bayar bil letrik.. x de flash...
bengang giler masa ni...
Teka siapakah itu? hahahaha...

Abis naik EOM.. apa lagik... makan timeeeee... aku ajak laki aku makan kt ASAM PEDAS POKOK BESAR tu... ramai org kt situ... so sedap laa kot... kami order.. nasik putih set + asam pedas kembung (sekor je) .. abang amik order tu mesti cakap aku kedekut sbb order sekor je ikan kembung... hahahaha.. aku risau x habis... nasik set tu mmg dh ada sayur+sambal belacan+telur masin... weiiiii... mmg sedappppp... sesaper pegi Melaka mesti try... nyesal lak x order 2 pinggan asam pedas... huhuhuhuh.. tp kami cukup je makan sepinggan tu... sbb kuah bnyk and ikan sederhana besar... puas hati laaa... semua sekali kalu x silap RM13.00++ termasuk air... (laki aku bayar sbb tu aku luper rege dia.. hahahaha).. kat situ ada asam pedas kembung, pari,tenggiri dan satu lg aku x ingat...

Lepas makan... benti kejap kat Dataran Pahlawan... masa tu dh dekat kul 10.00 mlm pon.. kedai dh prepare nk tutup... saje je singgah...

Balik hotel....... zzzzzzzzzzzzz

1 comment:

Unknown said...

hurm, melaka pon ok gak..lenkali dtg kl ok..sini ade tourist guide x bertauliah n FOC..heheheh. anyway, slamat berbulan maduk ek!asam pedak pokok besar tu memang best...

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...