Tuesday, March 17, 2009

My Favourite Tv Drama



Ini lah fav english drama aku.... mmg setiap hari senin... start 10.30 malam aku dh mengadap tv8... ekekeke... mmg aku ikuti citer ni dari dulu.. dok ingat dh siri ke berapa... tp malangnya aku x tgk dr awallll citer ni.. so x tau camner si michael scotfield leh masuk jail... cuma adik aku ada cakap... scotfield seorang yg sgt bijak.. kalu x salah dia arkitek ke engineer.. gitu laa kot... abang dia Lincon masuk jail sbb ada org aniaya.So scotfield saje carik masalah untuk ditangkap polis dan masuk jail bersama abang dia... Scotfield berusaha untuk melarikan diri dari penjara... sbb tu nama dia PRISON BREAK... hahahaha... best giler citer ni... serius best... tapi bnyk sgt iklannyer... tension betol... nk tau ending dia cepat... tgk laa kat youtube... hahahahaha...


Michael scotfield mmg hensem... macho... sesuai laaa dia dgn Dr. Sara... watak plg aku benci... T-Bag... jahat betol... tp plg kejam si Gretchen


Lincoln -----------------------Michael Scotfield



Sedikit ringkasan cerita yg aku copy paste dari http://www.budiey.com/prison-break-americas-hit-tv-series-is-back-on-8tv/


Musim ke-4 ini bermula dengan keinginan Micheal untuk membalas dendam ke atas Gretchen kerana membunuh teman wanitanya. Sara sebelum mengetahui yang Sara masih hidup. Whistler yang bekerjasama dengan Mahone untuk menjatuhkan Company juga telah dibunuh. Sucre, Bellick dan T-Bag berjaya melarikan diri setelah Penjara Sona mengalami kebakaran.


Micheal kembali ke Chicago untuk mencari Sara namun beliau akhirnya diberkas oleh Don Self (Michael Rapaport) seorang Agent Keselamatan Negara. Scofield telah diberi tugasan untuk menjatuhkan Company dan sebagai balasan Scofield, Michael dan rakan-rakannya akan diberi kebebasan.


Lincoln yang pernah ditangkap di Panama telah dipindahkan ke Penjara Chicago telah dibebaskan atas pertolongan Don. Scofield akhirnya bersetuju bekerjasama dengan Don dan menubuhkan pasukannya sendiri yang dianggotai oleh Lincoln, Sara, Mahone, Sucre dan Bellick dalam misi untuk mendapatkan Scylla.
Scofield dan kumpulannya bekerjasama menyusun strategi untuk mencuri Scylla dari Company namun mereka terpaksa berhadapan dengan Wyatt (Cress Williams) seorang pegawai yang dihantar oleh Company untuk menghapuskan mereka.



Musim terbaru Prison Break ini pastinya lebih mendebarkan dan anda sudah pasti tidak sabar-sabar untuk mengetahui kisah selanjutnya. Jangan lupa untuk menyaksikan drama yang penuh aksi dan suspens ini bermula 19 Januari 2009 hanya di 8TV! Anda juga dapat menonton 8TV di siaran 708 Astro anda.

No comments:

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...