Tuesday, November 8, 2011

BBQ Aidiladha~

Salam semua..
mcm mn sambutan raya korban di tempat u'olls
meriah?.. masuk bahagian?.. tlg melapah daging?..
seronok kan?..
tapi bile dikenang2kan sejarah raya korban ni..
sedih kan.. 

Peristiwa korban itu memberikan teladan, 
untuk meraih kemuliaan pastilah dilalui dengan pengorbanan. 
Berjuang untuk mencapai kemuliaan, ternyata mesti ditempuh dengan berkorban.

Orang yang menyatakan dirinya berjuang, 
tanpa ada kemahuan untuk berkorban, 
sesungguhnya bukanlah pejuang melainkan pengikut. 
Jika ingin maju dan mulia, pasti ada gerakan yang dipeloporinya 
untuk berjuang sekali gus berkorban, 
iaitu mendekatkan diri kepada Allah.

Ok.. berbalik kepada tajuk entry..
raya aidiladha kali ni aku x balik kg..
beraya di Kuantan saje..
x meriah.. biasa2 saje..
abang sulung tiada, outstation ke UK
SIL balik kg bersama anak2..
tinggal abang ke dua dan adik bongsu dari Shah Alam..

Utk memeriahkan suasana..
mlm tu kami sekeluarga buat bbq simple saje..
aku perap ayam, sedikit daging lembu korban..
pehtu aku beli lamb shoulder, perap sendiri aje..
yg dh siap marinated mahal sgt..
selain tu ada jugak sosej dan daging burger..


Dan ini adalah menu istimewa aku buatkan..
bukan susah pon nk buatnyer..
buat tambah2 menu aje.. :D

whipped potato-homemade
blackpepper gravy

 Ada ke yg nk resepi?..
aku buat cara yg plg simple sgt..
sedap ke x?.. 
rasanyer sedap la kot sbb habis licin.. hihihi..


No comments:

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...