Sunday, June 27, 2010

Family Trip to Janda Baik..

Aku baru balik dari family trip ke Janda Baik..
ada ke yg x penah dengar nama tempat nie?
mesti pelik kan..
jgn tnye aku.. ada ramai je janda baik kt sana.. ekeke..
aku pon x tau..
hasil google aku jumpa nie..

Janda Baik adalah sebuah kampung rezab Melayu di Jajahan Bentung, Pahang, Malaysia. Ia terletak di lereng Banjaran Titiwangsa, kira-kira 600 meter di atas paras laut. Janda Baik adalah sejauh kira-kira 40 km dari Kuala Lumpur, dan perjalanan kereta memakan selama 45 minit melalui lebuhraya Karak-Kuantan. Pelancong sering datang ke Janda Baik kerana ia adalah sebuah kampung Melayu di dataran tanah tinggi, dan udaranya dingin dan suasananya sentiasa nyaman. Ia penuh dengan bunga dan tumbuhan asli. Ada banyak anak sungai yang mengalir melalui kampung tersebut membuatnya sesuai untuk perkelahan dan perkhemahan. Janda baik terkenal dengan hasil halia dan bunga halekonia serta kacang botol dan sayur-sayuran lain.

Aceli, this is my 1st time dtg ke Janda Baik..
dan SIL aku tlh memilih Pondok Impian Resort
sbg tmpt penginapan kami selama 2 hari 1 malam..
Empunye resort ni ialah pelakon drama Melayu masa dulu2 tu..
Tamam Idris dan isterinya Mariaty
(sumber gambar : google)

Comment aku utk resort nie...
ermmm... facilities bilik kurang memuaskan..
ada aircond yg x berfungsi..
ada tv yg xde channel (nk carik channel x reti sbb bahasa cina)
ada heater yg x berfungsi (bilik aku laa tu..huhu)
kalu x de heater.. mmg mandi menggigil ler..
air dia punyer laa sejuk sampai ke tulang..
padahal cuaca dia x laa sejuk cam kt cameron ke.. genting ke..
tp bebudak kecik yg ikut trip ni..
leh dok bersakan mandi kt pool tu seawal kul 7pg sampai tghari..

Masa kami sampai ke resort ni dlm kul 4ptg gitu (agaknyer kot.. ekeke)
masing2 semua terus terjun pool and ada yg terus ke sungai..
aku join gak mandi sungai tp lepas semua dh naik darat..
muahahaha..
aku dgn laki aku malu2 kucing.. meowwwwww.. ekeke

Kesimpulannyer.. trip ni kira BEST jugak laa..
sekali sekala pegi jauh dari bandar..
seronok dpt hirup udara segar..
mandi sungai..
makan makanan kampung..
(rosak diet aku... huhuhu)

Utk sesaper yg berminat nk bercuti ke Janda Baik..
ada bnyk lg resort and chalet kt sini..
pepandai laa korang google..
nk stay kat Pak Tamam Idris nyer resort pon boleh
klik SINI..

Oklaaa.. nk g Jom Heboh plak..
horeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy..

korang layan gambo je laa ye... yassssssszzz..

dlm kete.. on d way ke Janda Baik..


(sumber gambar dari google) ini jenis bilik yg aku stay.. dlm gambo ni nmpk sgt cantik dan kemas.. tp masa aku check-in.. semua dh lusuh tp masih selesa utk tido


cak!!!.. ekeke..


control encem konon.. ekeke..

xtvt menangkap ikan..

budak yg sgt comel.. petah bercakap.. tp takut air.. ekeke..
korang tgk kaki dia landing kt peha aku.. gara2 x nk kaki dia terkena air sungai yg sejuk tu..



mende ni ditampal kt pintu bilik aku..

anak kucing Makcik Mariaty.. sgt comel..


dan gambo terakhir yg sempat aku ambil
sebelum bertolak balik ke Kuantan

"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"


post signature

post signature

3 comments:

ieda said...

uhuk .. tua dah pak tamam kan .. x sangka lak dia ader resort .. ermm pandai dia cari eset utk masa depan kann .. dia punn dah tua sgt2 ..

Anonymous said...

Ηi thеre evеrybody, herе еνегy
peгson is sharing these famіliaгіty, thus it's pleasant to read this website, and I used to pay a quick visit this web site daily.

Also visit my website :: libber

Anonymous said...

The artwork is based purely on mathematics, using the latest
in Russian Fashion trends. Teen Vogue suggests that: The
best place to begin.

Here is my web site Ao so mi nam (http://74.52.98.34/wiki/index.php/User_talk:BradyNowl)

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...