Sunday, July 19, 2009

Penipuan di Carrefour lagi..

Sapear yg sebelum ni penah baca entry aku pasal penipuan kt Carrefour... sekali lg aku bawakkan story pasal penipuan di Carrefour ni...

Geram wei.. aku br balik dari sana... kebetulan nk masuk carrefour lepas makan malam dgn laki aku kat restoran Johnny... x de plan nk membeli ape2 pon.. saje jenjalan...tp bile dh jalan tu terpandang brg nk jugak laa beli kan...

Brg pertama... ada satu tempat tu dikumpulkan sabun basun Trojan serbuk dgn Breeze Liquid... dia tulis RM3.. clearance stock(while stock last).. dia x tulis pon hg tu utk Trojan je... aku cam bese.. amik Breeze Liquid tu pi scan... RM10 ok... Aku check sekali lg mmg hg RM3.. ok fine aku nk tnye kt cashier nnti...

Pehtu aku ke brg2 kosmetik.. amik laa HAzeline Snow cream... mmg ada 2 jenis.. satu lg tu mahal skit RM13++... aku amik yg bese je.. dia tulis Rm5.99... sekali lg aku g scan... RM7.20 ok... utk pengesahan aku pegi balik kt rak tu dan check betul ke dia tulis hg RM5.99 tu.. mmg confirm produk yg aku amik tu..

So masa bayar aku tgk dia scan hg sama cam aku scan.. mahal... aku tnye.. soh dia check.. aku cakap kalu rege mahal aku x nk amik... dh laa cashier pompuan tu buat muka cam lebih kurang je.. aku tau laa ko nk balik tp dh keje ko.. wat laa keje tu elok2... ok... so berbalik kisah tadi.. si lelaki ni pegi laa check...

Brg pertama:sabun... budak tu cakap.. RM3 utk sabun trojan je kak... aik??? apsal aku x nmpk plak dia tulis RM3 utk Trojan sahaja.. and aku x nmpk plak hg RM10.00 utk sabun Breeze... dh bengang dh masa ni.. fine...

Next.. brg ke dua: Hazeline Snow.... budak tu cakap... hg dia RM7.20 laa kak... ni bukan barcode dia (sambil tunjuk barcode kat kotak HAzeline Snow)...

Aku dgn diluar tindakan terus cakar kasar... " OK TAK PAYAH LAA DIK.. NTAH HAPE2.. TULIS LAIN BAYAR LAIN... "... terus aku blah dgn muka yg sgt sgt marah ok.. mmg sgt marah masa tu...

Aku dh bosan dgn penipuan Carrefour ni... kalu ada yg cakap... diorg tu manusia... tersilap tampal hg... hellooooo... berapa kali mau silap ok... ni aku nk compare... Giant.. since now aku x penah lg kena tipu camni.. kalu ada pon aku rasa Giant akan bayar ganti rugi kot... sbb ada tulis polisi kt cashier.. kalu ada perbezaan hg.. Giant akan ikut hg plg murah... Carrefour ada tulis ke gitu???? Tolong jawab.... :{

Kalu ada yg cakap lg.. dh tau carrefour tipu ngape pegi lg... wei... ada aku kisah??? ikut aku laa nk g mana pun... aku pon pengguna tau... salah ke aku complaint pasal masalah ni???

Aku merayu kepada semua kawan2... kalu pegi Carrefour Kuantan plssss alert... tgk hg dipamerkan.. pegi scan.. kalu beza masa bayar tu tnye org tu... tp aku tau kalu tnye pon.. budak cashier situ akan jawab.. "ENTAH LA KAK..." ..

Eiiiii.. sengalllllllllll..

Aku dh complaint sekali lg kt email carrefour kuantan... kalu ada response aku inform u all... tp aduan pertama aku dulu sampai skrg senyap je..

Kali ni mmg aku betul2 marah...sakit hati... bengang... arghhhhhhh


11 comments:

Farra Da Smiley said...

saya sangat menyarakan aduan dimajukan kepada PPIM memandangkan aduan pertama akak pon tidak mendapat respon. ini bagi mengelakkan lebih ramai pengguna lain tertipu dalam tempoh mereka nak bagi respon kat akak.

jika nak tunggu respon dulu pon takpe la..tp jgn lama sgt kan

::Azura Rahman:: said...

tu laa Fara... kzura x tau nk mengadu ke mana? Kzura yakin.. org ramai x penah alert dgn hg2 brg nie.. diorg amik brg n bayar... cuba kalu masing2 alert.. sure ramai yg mengadu perkara yg sama... dh laa kite wat aduan kt email dia x layan...

FARYN said...

kak,report kat persatuan pengguna...komplen kat mana2 suratkhabar...ajar sket..

Unknown said...

fiza penah kene skali kat giant kak..
fiza trus gi kat customer servis die.. nasib baik dye pulang duit..
walaupn beza rm2 jew, tapi kalo dah 10 orang yang kene, brape banyak dah die untung kan.. =)

sheralina -MCNAA- said...

kzura
jgnlah rasa bsalah plak...
akak takde kena mengena pun...
saya dah ckp kat pengajar dia, mak saya tak tahan...
dia ckp sikit je lagik, sikit je lagik...
bile tgk mak saya dah berpeluh2, nafas pun makin susah, barulah dia suruh student tuh cepat2...
student tuh bley borak sambil gelak2 lagik dgn kawan2 die...
tuh yg saya geram sgt...
tp xpelah, mende dah jadik...
nak wat camne...

::Azura Rahman:: said...

Ermm... rasa bersalah tu idak laa sgt tp terkilan laa dgn sikap bebudak tu... pepehal pon akk doakan ina tabah ye.. Allah lebih sayangkan mak... lgpon sepjg hayat dia.. dia dh bnyk berkorban n menderita... moga mak digolongkan dlm golongan org2 beriman... amin.. Al-Fatihah

Anonymous said...

wah..nana pon terasa marahnya baca cite k.zura ni..ptt pon kte band carrefour tu..
report je kt persatuan pengguna. biar padan mke dorg tu.
-nana finance-

Anonymous said...

akak report jer kat hal ehwal pengguna.beli dgn harga tuh.simpan resit. then snap tag harga kat rak barang..dan2 tuh bawak pie kementerian.nanti derang cek..
giant selalu jadik cam nie tp bila ada customer report kat paper,entah bila saya lupa tp mmg saya ada baca. after that giant pon wat policy tuh..tp kekadang kalu setakat sesen dua kita diam jer..

apapun, kalu akak nak komplain senang jer..cek bebtul2 hg kat rak n hg barang,then aka bayo dulu..bila dah bayo..terus gi cust service jgn tanya budak cashier derang mmg x layan..

pastu supervisor dia akn cek then kalu tuh dia pulangkan baki kot..

mmg penat sikit nak wat cam nie kak..tp dah lelama derang pon akn alert n buat policy cm giant jugak..

company derang pon bkn islam..kafir punya,so mmg no hal lah kalu wat cam ni..untung lebih2 laa..:)..

::Azura Rahman:: said...

Terima kasih kepada semua atas cadangan dan pandangan.. bukti pertama dh ada aritu... ni nk kumpul lg bukti2 lain.. kalu bnyk br org percaya kan...

Thanks semua.. berhati2 ye..

Unknown said...

Hurm...sad to hear that...btw..i do have the correct answer why the "Diff Price" always happening in Carrefour..Why?I have been serving carrefour for 2 years ++ as a cashier,Customer Service Cashier and finally as an IT Backup.But now i preffer working with other retail company....

http://sukamenulis.blogspot.com

Anonymous said...

saya plak kak..x puas hati pasal mngement dia...human resource dia..sy bukan pe..saket hati ngan pekerja2 dier...sy ni duk serumah ngan manusia2 yg keje kat carefour tu...tap saya x paham betul la kenapa dorang boleh sekejap g keje..sekjap x pegi...boleh sesuka hati balek awal...taula gaji mahal...buatla keje betul...ni kalau dah gini gaya...gaji dpt senang2 jek..keje x buat...serabut biler dorang x g keje..dorang angkut skali tomboy2 yg keje ecm tu berkampung kat umah sewa ni..tu yg x suka tu...bukan saje carefour..ngan pekerja2 dier pun bermsalah..agaknya dorang ingt income masuk dorang bnyk sgt kak..tu yg bab customer service dan pekerja dorang yg makan gaji buta ni dorang x amik kesah sgt...harap2 la..nanat..ko bangkrup..masa tu baru la nak cr jln penyelesaian...padan muka!!

Kongsi Resepi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...